وزیرکشور گفت: درشرایط کنونی توافق حاصل شده در موضوع هسته ای باید عامل وحدت، انسجام وموجب امید، تلاش و پویایی در جامعه باشد.

رحمانی فضلی : توافق هسته ای باید عامل وحدت، تلاش وپویایی باشد/ بنای ما در انتخاب استانداران بر مصلحت وخیراندیشی است

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه درآیین تودیع ومعارفه استاندار فارس بیان کرد: توافق درمسئله هسته ای کشورمان با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهوری، تلاش تیم مذاکره کننده وحمایت مردم گام بلندی بود که با موفقیت برداشته شد.

وی افزود: پس از توافق حاصل شده درمسئله هسته ای گواهی بر رد همه اظهارات دروغ پردازان بزرگ جهان در مدت 12 سال برعلیه ایران است که این اعتراف بزرگ نتیجه استقامت و ایستادگی ملت ایران است.

رحمانی فضلی اظهارداشت: موفقیت درمسئله هسته ای کشورمان، نگاه ها به ایران را از تهدید به فرصت تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد : اگر در توافق هسته ای حمایت های مقام معظم رهبری نبود ، پیروز نمی شدیم ومسیر هموار شده پیش رو باید با تکیه بر داشته ها و توانمندی ها و تجربه های خود در پیروی از ولایت فقیه ادامه یابد.

او ادامه داد: در مرحله بعد از موفقیت درمسئله هسته ای، اراده دولت بر پیگیری موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور است زیرا در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی ابزار مهمی است که ما را در مقابل تمام فشارها بیمه می کند.

وزیر کشور عنوان داشت : اقتصاد مقاومتی به معنای استقلال اقتصادی و بهره برداری ازتمام ظرفیت ها وافزایش بهره وری درکشور است که این مهم کشور ما را به مرحله ای از توسعه می رساند که می توانیم ادعای حضور در صحنه های بین المللی در عرصه اقتصادی را داشته باشیم.

رحمانی فضلی گفت : بر این اساس برنامه ششم توسعه کشور نیز با محوریت اقتصاد مقاومتی نگارش می شود.

وی افزود : گام بلند دیگر دولت این است که تلاش کند محور هماهنگی و وحدت وانسجام وتنش زدایی درمنطقه باشد والگویی که دربحث توافق هسته ای به دنیا ارائه شد، می تواند درحل مسایل منطقه موثر باشد وما را درسیاست برد برد در منطقه برای منافع مردم هدایت کند.

او بیان کرد : امروز درمنطقه شاهد نبرد بین قدرت ها، قربانی شدن ملت ها و انحراف دراصول وعقاید دینی هستیم که این فضا می تواند با محوریت ایران تغییر کند و مشکلات حل شود.

رحمانی فضلی اظهارداشت: قدرت های جهان اصرار دارند که باید برای حل موضوع های منطقه با ایران همکاری کنند و ما می توانیم در این زمینه الگوی مناسبی را ارائه دهیم که صلح و آرامش مردم منطقه را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: امروز همه دنیا حقانیت، درایت، تاثیرگذاری، قدرت ونفوذ کشور ایران درمنطقه را پذیرفته اند زیرا دنیا تاثیر گذاری انقلاب اسلامی را درک کرده است.

او ادامه داد: دولت تدبیر وامید مصمم به اجرای اهداف انقلاب اسلامی، شهدا و مقام معظم رهبری است که قدرت و عزت ما در وحدت و یکپارچگی ملت در پیروی از اموزه های دینی و ولایت فقیه است.

وزیر کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی همه دنیا قدرت کشور ایران را پذیرفته اند و همه ملت ها به ویژه ملت های مسلمان چشم به ایران، کمک ایران و همراهی ایران اسلامی دارند عنوان داشت: هم اینک کشور در شرایط ویژه ای است که نیازمند تدبیر، درایت، وحدت ، انسجام ، مقاومت واستقامت است.

وی گفت : کشور ایران درجایگاه رفیع و بلندی ایستاده است لذا باید قدردان این فرصت باشم وبا وحدت برای تحقق اهداف وافق های نظام اسلامی تلاش کنیم زیرا این مهم نیازمند یکپارچگی، تحکیم، همدلی ومقاومت است. 

رحمانی فضلی افزود: انتخاب استاندار فارس بر اساس شاخص های هماهنگی با دولت، مشی اعتدال، تجربه مناسب، کار جمعی و شناخت کامل منطقه صورت گرفته است و بنای ما در این انتخاب بر مصلحت و خیراندیشی بوده است.

وی بیان کرد: انتخاب استاندار فارس بر اساس دلسوزی و خیرخواهی مردم انجام شده است و من در مقابل سوال ها و استیضاح در این زمینه پاسخگو خواهم بود.

او اظهارداشت : پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری وخدمت به مردم استان اولویت های کاری استاندار فارس باشد.

رحمانی فضلی اضافه کرد : فارس یکی از استان های تعیین کننده و تاثیرگذار در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تاریخ کشورمان بوده است که افق های توسعه استان باید با وحدت دنبال شود. 

وی با بیان اینکه رضایت مردم محور فعالیت های ما در کشور خواهد بود گفت: دولت تدبیر و امید برای برقراری عدالت، از بین برند فقر و نابرابری و ایجاد حکومت علوی درکشور تلاش می کند لذا در این زمینه صادقانه به مردم خدمت می کنیم.

در این آیین سید محمد علی افشانی به عنوان استاندار فارس معارفه و از خدمات سید محمد احمدی استاندار پیشین فارس تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.