قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: سرمايه گذاری در صنعت گردشگری در اصفهان بسيار سودآور است و بنابراين از سرمايه گذاران آلماني برای سرمايه گذاری در اين صنعت دعوت مي شود.

صنعت گردشگری اصفهان سودآور است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در بازديد هيات آلماني از اصفهان با خوش آمد گويي به این هيات، با اشاره به ويژگي های تاريخي اصفهان، بیان داشت: قرار است اين استان در سال 2017 به عنوان پايتخت گردشگری ايران اسلامي برگزيده شود و به يونسکو پيشنهاد شده که اصفهان به عنوان پايتخت جهاني صنايع دستي هم شناخته شود.
وی ادامه داد: مناسبات ديرينه و تاريخي دو کشور ايران و آلمان گواه اين مطلب است که دو کشور در طول ساليان قبل مناسبات خوبي را با هم داشته اند و شايد اين ادعا درست باشد که ايران در بين کشورهای اروپايي بيشترين مناسبات را با آلمان دارد و امروز هم بعد از توافق 1+5 مناسب ترين شرايط برای توسعه اقتصادی بين کشورها فراهم شده است.
استاندار اصفهان افزود: سفر هيات آلماني هم مي تواند نقطه عطفي در مناسبات دو کشور باشد و به آن ها تبريک مي گويم که بعد از توافق نخستین مقام بلند پايه اروپايي هستند که فرصت را غنيمت شمرده اند و به ايران سفر کرده اند و اين از نکته سنجي و زرنگي آلماني هاست.
زرگرپور با اشاره به ويژگي های جمعيتي استان اصفهان، تصريح کرد: اصفهان يکي از استان های بزرگ، پرظرفيت و تراز اول کشور است و از ظرفيت های وسيعي برخوردار است. چراکه در صنعت رتبه نخست را در کشور دارد، بزرگ ترين واحدهای صنعتي کشور در اين استان قرار دارد، در گردشگری نیز دارای رتبه نخست و در مسائل دانشگاهي و کشاورزی رتبه دم و سوم را دارد.
وی با بيان اينکه صنعت مهم فولاد در اين استان قرار دارد، گفت: اين صنعت در منطقه حائز رتبه است و صنايع پتروشيمي، پالايشگاهي، نيروگاهي، هواپيماسازی، نظامي و هسته ای صلح آميز همه در اين استان قرار دارند و بنابراين يک استان صنعتي بزرگ است.
استاندار اصفهان با اشاره به هدف مسئولان در ايجاد صنايع با تکنولوژی بالا و صنايع پاک و سبز، گفت: ما علاقمنديم که از تجربيات آلمان در اين زمينه ها استفاده کنيم.
زرگرپور با اشاره به مسائل زيست محيطي استان از جمله آلودگي هوا و آب، بیان داشت: در اين زمينه ها هم علاقمنديم که از تجربيات و تکنولوژی های آلمان استفاده کنيم البته اکنون هم يکي دو شرکت آلماني در اين زمينه ها با ما همکاری مي کنند.
وی با اشاره به موضوع گردشگری، گفت: هم اکنون بيشترين گردشگری که به استان اصفهان مي آيند آلماني ها هستند که اين استقبال خوب قابل توسعه است و مي تواند به چند برابر افزايش یابد.
مدير ارشد استان با بيان اينکه صنعت گردشگری استان رو به توسعه است، ادامه داد: سرمايه گذاری در صنعت گردشگری در اصفهان بسيار سودآور است و بنابراين از سرمايه گذاران آلماني برای سرمايه گذاری در اين صنعت دعوت مي شود چراکه تجارت پرسودی است و برای هر دو طرف مي تواند موثر باشد.
زرگرپور با اشاره به قرارداد خواهرخواندگي اصفهان و فرايبورگ آلمان، افزود: تاکنون از ظرفيت های اين خواهرخواندگي به علت محدوديت های موجود استفاده نشده است،به همين علت پيشنهاد مي شود که اين قرارداد دوباره فعال و موجب نزديکي و دوستي بيشتر مردم دو کشور شود.
وی در پايان با اشاره به اينکه اصفهان مرکز تجمع مسالمت آميز و زندگي اديان توحيدی است، اظهار داشت: شايد در هيچ شهر ديگری در دنيا اين شرايط برقرار نباشد که البته اين از خصوصيت اين شهر بزرگ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.