۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 297107

کارشناس هموفیلی اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت‌ بهداشت از ابلاغ دستورالعمل حمایتی وزارت بهداشت از بیماران هموفیلی خبر داد.

دستورالعمل حمایت از هموفیلی‌ها ابلاغ شد

دکتر راضیه حنطوش‌زاده در گفت‌وگو باایسنا، درباره اقدامات جدی وزارت بهداشت در حوزه درمان بیماران هموفیلی گفت: کار بزرگی که انجام شده ابلاغ دستورالعمل حمایتی وزارت بهداشت از بیماران هموفیلی است. خدماتی که وزارت بهداشت به بیماران ارائه می‌دهد دو گروه است؛ یک سری از خدمات مشمول بیمه بوده و به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرند، مانند فاکتورها.

 

وی افزود:‌ حال یکسری از خدمات نیز وجود دارند که بیمه‌ها آن را به صورت کامل تحت پوشش و حمایت قرار نمی‌دهند؛ به جز زمانی که بیمار به درمانگاه مراجعه می‌کند. در حالت عادی چنین خدماتی به میزان 70 درصد تحت حمایت بیمه قرار می‌گیرند و در صورت بستری شدن بیمار 90 درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه است.

 

کارشناس هموفیلی اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت افزود: ما در این دستورالعمل اعلام کردیم تمام این موارد و خدماتی که به طور کامل تحت پوشش بیمه نیستند، چنانچه توسط دانشگاه‌ها برای بیماران انجام شوند، دانشگاه‌ها تمام مابه‌التفاوت و فرانشیز سهم بیمار را هر سه ماه یک بار برای اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت سند و ارسال کنند تا ما هزینه آن را بپردازیم.

 

حنطوش‌زاده همچنین اعلام کرد که اگر بیماران برای دریافت این خدمات به مراکز دانشگاهی مراجعه کنند، ارائه خدمات به آنها به صورت رایگان انجام می‌شود. مثلا انجام برخی خدمات مانند فیزیوتراپی که برای بیمار ضروریست، چنانچه در مراکز دولتی انجام شوند، دانشگاه‌ها مابه‌التفاوت آن را به ما ابلاغ و ما آن سهم را برای بیمار پرداخت می‌کنیم تا از بیمار مبلغی دریافت نشود.

 

وی افزود: همچنین در خدمات دیگری مانند دندانپزشکی سقفی را قرار دادیم که بیماران تا آن سقف می‌توانند برای انجام کارهای دندانپزشکی به مراکز دانشگاهی مراجعه کنند. همچنین اعلام کردیم که چنانچه در دانشگاهی مرکز دولتی ارائه چنین خدماتی وجود نداشته باشد، مراکز می‌توانند طی یک تفاهمنامه با بخش خصوصی از این بخش خرید خدمت کرده و به بیماران ارائه دهند و سپس اسناد آن را برای ما ارسال کنند تا از محل اعتباری بیماران خاص، هزینه را به آنها پرداخت کنیم. این کار بسیار بزرگی بود که امسال انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.