دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با اشاره به اینکه حضور و برگزاری نمایشگاه های بین المللی یک راهبرد و استراتژی است، گفت: مرکز اختصاصی نمایشگاهی ایران در بیشکک قرقیزستان، دروازه ورود تولیدات صادراتی ایران به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای آسیای میانه است که باید به صورت دائم و مستمر به آن پرداخته شود.

مرکز نمایشگاهی ایران در قرقیزستان، دروازه ورود به بازار ۳۰۰ میلیونی آسیای میانه است

فیروز ابراهیمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران با اشاره به حضور برنامه ریزی شده کشور در نخستین نمایشگاه تخصصی توانمندی کشاورزی ایران در بیشکک قرقیزستان اظهار کرد: برگزاری چنین رویداد تخصصی در مرکز نمایشگاهی ایران باتوجه به کاهش هزینه های نمایشگاهی مشابه، می تواند سبب برنامه ریزی گسترده ای در توسعه تجارت ایران و تبدیل نمودن به نقطه تجاری کشور در آسیای میانه نیز بشود.

وی با بیان اینکه پس از تحریم های اقتصادی و مشکلاتی که در پی داشت، هدف گذاری تولید صادراتی و توسعه ایران باید گسترش یابد، افزود برگزاری چنین نمایشگاهی به دلیل عضویت قرقیزستان در سازمان تجارت جهانی و همچنین داشتن پیمان های اقتصادی منطقه ای با دیگر کشور ها می تواند دروازه ورودصنایع کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع تکمیلی حوزه های مرتبط و تخصصی ایران به بازار300میلیونی آسیای میانه و کشور هایی همچون روسیه نیز باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: از سوی دیگر با وجود فرهنگ ها و زیرساخت های مصرفی مشترک و شرایط اقتصادی و تکنولوژی هماهنگ میان ایران و قرقیزستان باتوجه به فرصت فراهم شده، باید در پی فرصتی برای آشناسازی آنها با صنایع سنگین و ماشین آلات کشاورزی خود که در منطقه حرفی برای گفتن دارد باشیم و از این مسیر بتوانیم بازارهای خود را در منطقه از این طریق گسترش دهیم.

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه های ورود به بازار های هدف برگزاری نمایشگاه های تخصصی با محوریت بخش خصوصی ایرانی است اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی ایران در بیشکک قرقیزستان به عنوان قلب تپنده ای می تواند باشد که به رونق و امنیت تجارت ایران با آسیای میانه کمک کند و در این مسیر در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی، صادرات کشور را در این منطقه به تثبیت برساند چرا که این رویداد ملی تبدیل به یک راهبرد و استراتژی شده و باید به صورت دائم و مستمر به آن پرداخته شود.


وی با بیان اینکه به این نمایشگاه و نقطه تجاری نبایید به عنوان یک فرصت مقطعی نگریست گفت: هدف گذاری نهایی باید درجهت توسعه و حضوری پیوسته باشد و تولیدکنندگانبا نگرشی صادرات محور و براساس فرصت های تجاری، خدماتی و صنعتی تولیدی نباید فقط بدنبال بازار داخلی این کشور و مصرف کنندگان آن باشند بلکه از این مسیر می تواند به ایجاد بازارهای دایمی کشاورزی، صنعتی، تولیدی و حتی عمرانی اقدام نمودو بازار را توسعه داد.

ابراهیمی در این مورد که این نمایشگاه توسط بخش خصوصی برگزار می شود و تنها مرکز نمایشگاهی ایران در آسیای میانه است و با انجام این نوع اقدامات چقدر می توان به نقطه مطلوب کشور نزدیک شد گفت: این که بخش خصوصی به چنین جایگاه و موقعیتی رسیده است که به این قبیل اقدامات دست می زند را باید به فال نیک گرفت و اینگونه جسارت ها و جرات هایی را که آورده ملی دارد را باید با همکاری دیگران تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، نخستین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته جمهوری‌اسلامی‌ایران با همکاری سازمان صنعت، معدن وتجارت، سازمان جهادکشاورزی و خانه صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک و سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی اتاق بازرگانی قرقیزستان، اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی و شرکت هومان توس شرق به عنوان نماینده شرکت ایرانی بایسال قرقیزستان از 24 تا 31 شهریور ماه امسال به مدت 8 روز و در فضایی به مساحت یک هزار مترمربع در نخستین مرکز اختصاصی نمایشگاهی های جمهوری اسلامی ایران در بیشکک قرقیزستان افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.