۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 297426

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سفر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل در پی قتل یک پزشک متخصص اردبیلی خبر داد.

قتل پزشک متخصص اردبیلی توسط همراه بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سفر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل در پی قتل یک پزشک متخصص اردبیلی خبر داد.

فرهاد پورفرضی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به دنبال قتل اصغر پیرزاده پزشک متخصص اردبیلی توسط همراه بیمار که ساعاتی قبل به وقوع پیوست، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که به این استان سفر می کند.

وی ادامه داد: با اعلام خبر قتل پزشک متخصص به وزیر، وی ضمن ابراز تاسف شدید از بروز چنین حادثه ای اعلام کرد که به همین دلیل به اردبیل سفر خواهد کرد تا علاوه بر ابراز تسلیت به خانواده و جامعه پزشکان استان موضوع را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام حمایت از جامعه پزشکان این استان و کشور و تاکید بر حفظ جایگاه پزشکان در جامعه را از دیگر دلایل حضور وزیر در اردبیل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع این حادثه در جلسه وزارتخانه حاضر بودم و سریعا این موضوع به وزیر انتقال داده شد، یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع و تاسف شدید از وقوع آن هم اکنون در حال برگشت هستم تا ضمن پیگیری موضوع جزئیات آن را به وزیر بهداشت اعلام کنم.

پورفرضی با اشاره به حضور میهمانان سازمان بهداشت جهانی در کشور ادامه داد: با این وجود دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که به اردبیل بیاید و یا در صورت عدم توفیق یکی از معاونان خود را به اردبیل بفرستد. در این زمینه قرار شده که موضوع را پیگیری و به ایشان انتقال دهم تا تصمیم گیری شود.

وی در خصوص جزئیات این حادثه با بیان اینکه مرحوم اصفر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی از پزشکان خبره استان بود، بیان داشت: وی ظهر امروز پنج شنبه برای طی روند درمان به منزل یکی از بیماران خود مراجعه کرده که به دلایل نامشخص توسط همراه نوجوان بیمار مورد حمله قرار گرفته و به ضرب چاقو مجروح می شود.

این مسئول ادامه داد: با وقوع این حادثه سایر همراهان بیمار با ۱۱۵ تماس می گیرند و این پزشک را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می کنند که متاسفانه با وجود تلاش پزشکان این پزشک فوق تخصص فوت می کند.

وی با تاکید بر اینکه بنا به اظهارات دادستان اردبیل متهم دستگیر شده اما هنوز دلایل خود را از این اقدام بازگو نکرده است، عنوان کرد: روند قضایی با جدیت در این خصوص ادامه دارد و به زودی به مردم اردبیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پورفرضی در خصوص واکنش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به این موضوع اضافه کرد: به شدت این موضوع در دست پیگیری بوده و انتظار داریم که حق جامعه پزشکی که زحمات شبانه روزی را در عرصه درمان می کشند ادا شده و با اقدامات لازم جایگاه پزشکان حفظ شود.

دکتر اصفر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی از متخصصان برجسته اردبیل در زمینه درمان بیماران سرطانی بوده و خدمات ارزشمندی را در این زمینه ارائه کرده بود.

گفته می شود که وی یک فرزند سه ماهه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.