رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس خواستار استقرار دبیرخانه دائمی همایش نهج‌البلاغه شناسی در سبزوار شد.

دبیرخانه دائمی همایش نهج‌البلاغه شناسی در سبزوار مستقر شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، لاله افتخاری در همایش بزرگ نهج‌‌البلاغه‌شناسی که در شهرستان سبزوار برگزار شد، با بیان اینکه کتاب نهج‌البلاغه از جمله کتبی است که همواره مورد توجه مسلمان بوده، اظهار داشت: سخنان و کتاب‌های مختلفی از این دو مذهب در زمینه این کتاب نگاشته شده و توجه به آموزه‌های نهج‌البلاغه سبب اتحاد ملت‌های مسلمان می‌شود.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه راه سعادت را انسان‌ها نشان‌ می‌دهد، افزود: درس‌های حکومت‌داری، حقوق بشر، شناخت جهان هستی، شناخت خدا و جامعه‌شناسی را در خطبه‌های مختلف این کتاب می‌آموزیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به جامعیت کتاب نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: وجود درس‌ها و مفاهیم گوناگون در این کتاب دلیلی بر جامعیت این کتاب و تازگی مطالب آن با وجود گذشت زمان است.

افتخاری با بیان اینکه توجه به کتاب نهج‌البلاغه تمسک به حدیث ثقلین است، یادآور شد: نهج البلاغه حجت اهل‌بیت (ع) و هدایت‌کننده جامعه بشری است و از طریق این کتاب می‌توان به معارف ائمه اطهاردست پیدا کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی اسیر فتنه‌های غرب هستند، ادامه داد: امروز فتنه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و جریان‌های داعشی در کشورهای اسلامی دیده می‌شود و تنها راه خروج از این فتنه‌ها تمسک جستن به معارف اهل بیت (ع) و کتابی مانند نهج‌البلاغه است.

افتخاری با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین همایش‌هایی که باید همه ساله مورد توجه باشد برگزاری همایش‌های نهج‌البلاغه‌شناسی است، عنوان کرد: برگزاری همایش‌های نهج البلاغه می‌تواند در معرفی این کتاب موثر باشد و توجه به آموزه‌های این کتاب ارزشمند عامل همگرایی مهمی برای امت‌های اسلامی است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در زمینه توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه‌شناسی در دانشگاه‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد، بیان کرد: نهج‌البلاغه باید به عنوان یک سرفصل دانشگاهی مورد توجه باشد زیرا تمسک به قرآن و نهج البلاغه از مهمترین راه‌های مصون ماندن از توطئه‌های دشمنان است.

افتخاری در پایان خواستار استقرار دبیرخانه دائمی همایش نهج‌البلاغه در شهرستان سبزوار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.