رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اوج مظلومیت آبادان در جنگ ۸ ساله، به‌ویژه در مقطع آغازین است که آبادی خود را فدای کشور کرده است.

هاشمی رفسنجانی: آبادان، آبادانی خود را فدای کشور کرد

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آقای هاشمی رفسنجانی،دیروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر آبادان، به سوابق آشنایی خود با این شهر و مردم خوب آن اشاره کرد و با تأکید بر بحق بودن خواسته‌های مردم این خطه افزود: مردم آبادان و خرمشهر وفاداری خود به نظام، کشور و انقلاب را ثابت کرده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پالایشگاه نفت را محور توسعه آبادان توصیف کرد و گفت: برخورداری پالایشگاه و آبادان باید متقابل باشد.

وی به منطقه آزاد اروند و تأثیرات آن در رونق ایران، استان خوزستان، آبادان و خرمشهر اشاره کرد و با یادآوری طرح‌های دوران سازندگی برای آن منطقه، افزود: هم قبل از انقلاب، هم در جنگ و هم در زمان ریاست جمهوری با نیازها و زیرساخت‌های شهر آبادان آشنایی داشتم، به همین خاطر در دوران سازندگی چند طرح ویژه مانند شرکت ژیان، حل معضل فاضلاب و طرح آبیاری نخلستان را شروع کردیم که اگر ادامه می‌یافت، بخشی از نیازهای واقعی مردم برآورده می‌شد.

آقای هاشمی رفسنجانی طرح پرورش میگو را یکی از برنامه‌های دولت سازندگی در اروندکنار و چوئبده دانست و گفت: اگر آن طرح با 5000 هکتار ظرفیت توسعه جدی گرفته می‌شد، امروز شاهد بیکاری جوانان آبادانی نبودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لایروبی اروند و بهمن‌شیر را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد که مسئولان به آبادان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار توجه کنند.

در آغاز این دیدار آقای حمید حنظل عیدانی، رئیس شورا گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و نیازها ارائه کرد و آقای شجاع زویدات، عضو شورا و حافظ قرآن، از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و سطح آن گزارشی داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرحناز IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    ومردم ماخون ، سلامت و عمر جوانانشان را فدای وجب به وجب خاک خوزستان و آبادان و خرمشهر کردند