قدس آنلاین: مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۴۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی فعالیت می کنند که ۶ مرکز سیال آن در روستاهای این استان حضور چشمگیری دارند.

۴۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی فعال است/ فعالیت کتابخانه های سیال در روستاهای محروم خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمود سلیمانی در مراسم خداحافظی اش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر را مهمترین وظیفه این کانون و سایر دستگاه های فرهنگی کشور مطرح کرد و گفت: از عواملی که سرمایه های یک منطقه در میزان توسعه آن را در نظر می گیرند عوامل انسانی است که متاسفانه کشور ما یک سوم نیروی انسانی را دارد.

او تمرکز اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بر اساس ارتقای فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: اگرچه فرهنگ موضوعی کاملا فراگیر است اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظیفه مهم خود را انتقال فرهنگ به گروه سنی 7 تا 17 سال می داند.

مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت 43 کانون پرورش فکری در خراسان رضوی خبر داد و بیان داشت: از این میزان  34 و 6 مرکز به ترتیب  ثابت و سیال روستایی و شهری هستند که با 3 مرکز پستی تکمیل می شوند.

سلیمانی البته به مراکز سیالی که برای ارتقای میانگین سرانه مطالعه کتاب به روستاهای محروم می روند نیز اشاره و تاکید کرد: ما هم گروه های نمایشی حرفه ای را از تهران به روستاهای محروم می بریم و هم کودکان و نوجوانان علاقمند را با انجام تمرینات نمایشی به صورت حرفه ای تربیت می کنیم.

وظیفه کانون پرورش فکری ، ارائه اخلاق مداری و تقویت خلاقیت است

البته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ابتدای سخنان خود به وظیفه مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: شبوه های مختلفی را می توان برای ارتقای مطالعه کتاب و فعالیت های فرهنگی هنری که باعث تغییر رفتار کودک و نوجوان می شود را جزو اهداف اصلی این کانون قرار داد.

سید جواد حسینی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از مهمترین دستگاه های وابسته به وزارت آموزش و پرورش دانست که می تواند نقش تربیتی مهمی در کودکان و نوجوانان داشته باشد و افزود:  اگر امروز شاهد موفقیت های بسیاری در حوزه مسابقات دانش آموزی در خراسان رضوی مانند کسب رتبه های اول در جشنواره های خوارزمی، جابربن حیان، مسابقات هنرهای تجسمی و بهداشت روانی هستیم این موضوع نتیجه تاثیرگذاری مستقیم فعالیت های تربیتی در کودکان و نوجوانان است که با برنامه ریزی های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تکمیل می شود.

هدف اصلی باید کودک و نوجوان باشد

همچنین، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور هدف اصلی این کانون را کودک و نوجوان دانست و بیان داشت: فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور بسیار متنوع و گسترده است و این اتفاق خوبی است.

محمد علی شامانی با ابراز خرسندی از فعالیت 43 کانون فرهنگی هنری در خراسان رضوی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی جزو استان های موفق در جشنواره های مختلف هنری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.