۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 299507

قدس آنلاین – سبزوار : معاون برنامه ريزي فرماندار شهرستان سبزوارگفت : نگاه مديران شهري، نگاه تسهیل گری است.  

نگاه مديران شهري، نگاه تسهیل گری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن پارسی پور که در نشست هم انديشي سمن هاي ستاد بازآفريني پايدار محدوده ها و محلات هدف سبزوار در محل سالن جلسات شهرداري این شهرستان سخن می گفت با توجه به توانمند سازی محلات هدف توسط مشاركت هاي مردمي، تصریح کرد : اگر برنامه ای براي محلات هدف تدوين شود بايد شهروندان پاي كار بيايند و مشاركت هاي لازم را انجام دهند.

وي از شناسايي ۱۰۸ برنامه توسط يك گروه ۸ نفره طي دو هفته در مناطق ستاد بازآفرینی شهري سبزوار خبر داد و شرق، شمال و جنوب کال عیدگاه، غرب نیروگاه برق، قلعه نو دهزار، کلاته سیفر و صالح آباد را از جمله محلات مورد مطالعه اين طرح برشمرد.

دبير كميته اجتماعي ستاد بازآفريني بافت هاي ناكارآمد شهري سبزوار نيز در این خصوص  اظهار داشت : با توجه به ضرورت و اهمیت تعامل مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد و ظرفیت‏ های قابل توجه سمن‏ ها اين نشست با حضور مسئولان شهري و اعضاي سمن هاي سبزوار برگزار شد.

قاسم داريني یاد آور شد : سازمانهای مردم نهاد فعال در زمینه حمایت از کودکان، حمایت و توانمندسازی زنان، کاهش اثرات و پیشگیری از اعتیاد، آسیب دیدگان اجتماعی و نیازمندان، حقوقی، محیط زیست، کارآفرینی، فرهنگی- اجتماعی به اين جلسه دعوت شده بودند.

وي هدف از برگزاری این نشست را ایجاد ارتباط موثر و کارآمد دو سويه دستگاه هاي اجرايي دولتي با سمن‏ ها و بهره مندی از تجارب موفق آن ها بيان كرد.

داريني اضافه نمود : در اين جلسه برخی از نمایندگان سمن ‏ها به موانع پیش رو در حل معضلات شهری از جمله تفاوت نگاه سازمان‏ های مردم نهاد و مسئولین دولتی، نبود همکاری‏ های بین بخشی موثر، نبود پیوند نگاه مهندسی و پیوست اجتماعی- فرهنگی، فقدان همگرایی و هم افزایی سمن‏ ها با دستگاه هاي دولتي و… اشاره كردند.

دبير كميته اجتماعي ستاد بازآفريني بافت هاي ناكارآمد شهري سبزوار خاطر نشان کرد : توانمندسازی، افزایش مشارکت اجتماعی و توانمندسازی عموم افراد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان مستعد، توانمندسازی کودکان محروم و نیازمند خارج از بستر رسمی آموزشی، شناسایی مشاغل برای کارآفرینی، همکاری در زمینه های آسیب‏های اجتماعی و اعتیاد و ایجاد پایگاه های خدمات اجتماعی حاشیه شهر از جمله پيشنهادات سمن ها براي مشاركت بيشتر بود.

داريني ایجاد مشاغل کوچک برای ارتقای هویت ساکنان در محلات مختلف، پروژه های تامین مالی خرد در سکونتگاه های غیررسمی، همکاری، آموزش و اطلاع رسانی عمومی در زمینه محیط زیست، حضور سمن‏ ها در کنار اجرای پروژه های کالبدی سکونتگاه های غیررسمی به عنوان تسهیل گر جهت جلب مشارکت مردم و تغییر رویکرد مدیریت محوری به فعالیت محوری را از ديگر پيشنهادات سمن ها در اين جلسه برشمرد. /  انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.