قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی در اطلاع رسانی دولتمردان در مورد گرانی کالاهای اساسی، جامعه را دچار نگرانی کرده ومسایل روانی ایجاد می کند،بنابراین مسئولان باید توجه لازم در این خصوص را داشته باشند.

ناهماهنگی در اطلاع رسانی دولتمردان مردم را نگران کرده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدمحمدحسین میرمحمدی افزود: تصمیماتی که توسط هیئت دولت درمورد گرانی اقلام و کالاهای اساسی مصرفی مردم گرفته می شود؛ روی بخش‌های دیگر اقتصادی هم تاثیر می گذارد بنابریان باید تیم اقتصادی دولت و وزرای کابینه حرف‌هایی که دراین زمینه مطرح می کنند، مکمل باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون دستورالعمل مصوبی در مورد گرانی کالاهای اساسی ابلاغ نشده است، گفت: تا زمانی که چنین مصوبه و دستور العملی ابلاغ نشود دستگاه‌های نظارتی باید به وظیفه خود به صورت دقیق عمل کرده و قیمت هیچ کالایی نباید افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به لحاظ اینکه کالاهای اساسی به عنوان کالاهای پایه در کشور محسوب می شوند،اقدامات حاکمیتی شامل اینکه این کالاها چگونه باید تولید و با چه قیمتی عرضه شود در اختیار دولت است.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی افزود: نباید اظهارات و تصمیمات کابینه دولت طوری باشد که وزیر موضوعی را مطرح کند و آن موضوع توسط سخنگوی دولت تکذیب شود.
وی گفت: اگر قرار است کالاهای اساسی به هر اندازه ای افزایش قیمت داشته باشند این موضوع باید در قالب مصوبه و بخشنامه رسما از طریق جراید به مردم اطلاع رسانی شود و بعد به تبعیت از آن وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی مکلف به اجرا باشند.
 میرمحمدی ادامه داد: اینکه در مورد گرانی وزیر صنعت چیزی بگوید و سخنگوی دولت آن گفته را تکذیب کند،باعث می شود کنترل بازار از دست واحدهای نظارتی خارج شود؛لذا باید  درمورد این موضوع تصمیم واحد گرفته شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.