قدس آنلاین-تبریز: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از نصب سامانه تولید ۱۲۵ کیلوواتی برق خورشیدی در نقاط مختلف شبکه برق شهر تبریز خبر داد.

نصب سامانه ۱۲۵ کیلوواتی برق خورشیدی در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، افشین روشن‌میلانی اظهار داشت: با در نظر گرفتن میزان انرژی تزریقی این سیستم‌ها به شبکه، موفق به کاهش (یک هزارم) 0.001 درصدی در تلفات انرژی شرکت شده‌ایم.

وی افزود: مطالعات و اقدامات موثری در حوزه کاهش تلفات در سه حوزه مهندسی، فروش و خدمات مشترکان، بهره‌برداری و اصلاح شبکه در همه سطوح صورت گرفته است و نتایج حاصل از اقدامات مذکور که با همدلی و همکاری تمام اعضای شرکت در حال اجرا و تکمیل است منجر به کاهش قابل توجه تلفات انرژی شرکت و رساندن آن به مرز هشت و چهار دهم درصد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: مسلما با عنایت به برنامه‌ریزی جهت نصب بیش از 200 کیلووات در سال آتی و با افزایش و توسعه سیستم‌های مذکور می‌توان میزان کاهش تلفات انرژی را به طور موثرتری نیز کاهش داد.

روشن‌میلانی تصریح کرد: تعدادی از این تجهیزات با صرف هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد ریال در 25 مرکز آموزشی تبریز در سال 1393نصب شده است.

وی ادامه داد: در هر یک از این مدارس سه کیلو وات سامانه تولید برق خورشیدی نصب شده است که تامین بخشی از برق مدارس مذکور و تزریق انرژی به شبکه برق را انجام می‌دهند.

روشن‌میلانی اجرای این طرح را در برای قانون بودجه عنوان و براساس تفاهمنامه فی مابین شرکت توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک دانست و افزود: کاهش مصرف انرژی برق در مدارس و تقلیل هزینه‌های برق مصرفی مدارس از اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه هم اکنون رویکرد جهانی به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است، تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مطلوب کشور ما و برای حفظ منابع انرژی فسیلی باید به سمت استفاده از سیستم‌های خورشیدی حرکت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.