۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 299804

قدس انلاین: یکی از ویژگی های ممتاز امام خمینی (ره)سخنانِ کوبنده، بیدار کننده و هشدار دهنده ایشان به مردم ایران بوده است که تنها نمود یکی از آن ها در باره ی تاثیر خودباوری بر سرنوشت مردم ایران می باشد.

خودکفایی، یک تکلیف است!

به گزارش قدس انلاین، امام خمینی (ره) در این باره در یکی از سخنرانی های خود در سال 1358 بیان داشته اند: آن ها (کشورهای غربی) ما را تهدید کردند به این که حصر اقتصادی می کنیم و آن دولت ها هم بسیارشان با این ها موافق اند ولو اینکه ملت ها موافق نیستند و ما باید مجهز بشویم. شما در حال جنگید الان. یک جنگی است که جنگ اقتصاد است و یک محاربه ای است، یک محاربه ای الان ما بین اسلام و کفر است. محاربه اقتصاد یکیش است.

تکلیف است برای کشاورزها و برای کسانی که می توانند کمک به کشاورزها امسال جوری بشود که ان شاءالله خود کفا بشویم و در سال های بعد صادرات داشته باشیم. این نه این است که یک موعظه  است که من موعظه کنم که مردم خوب است این کار را بکنند؛ یک تکلیفی است الان به عهده ما. یعنی نجات دادن یک کشور اسلامی است از زیر بار ظلم و از زیر بار استعمار.

نجات دادن مملکت اسلامی یک تکلیف است که انسان موظف است این کار بکند. اگر یک وقت خدای نخواسته، یک هجومی به مملکت اسلامی بشود، باید همه مردم، یعنی مرد و زن مسئله دفاع دیگر اینطور نیست که تکلیف مال مرد باشد، تکلیف مال یک دسته ای باشد، همه باید بروند و دفاع بکنند از مملکت خودشان.

اگر ما در هجوم اقتصادی هم واقع شدیم که هجوم اقتصادی اسباب این بشود که وابسته به یک کشور دیگری باشیم، این هم یک وظیفه شرعی است که ما باید خودمان را نجات بدهیم. هر که از او هر کاری می آید راجع به اقتصاد باید بکند. آنهایی که در کارخانه ها کار می کنند کم کاری نکنند، سستی نکنند، امروز ملت شما در حال جنگ اقتصادی است. اینطور نیست که یک وقت آرامش باشد، بگویید خوب ما نمی خواهیم زیاد منفعت ببریم. این اختیار با خودتان است. اینجا دیگر اختیار با مردم نیست. این اختیاری است که خدا دست اوست و او امر کرده است به این معنا.

یعنی نمی شود که ما تحت نظارت یک کشوری باشیم که به دین اعتقاد ندارد و با برویم تحت بیرق کفر. این یکی از مسائل مهم است. ما باید کوشش کنیم و اقتصاد خودمان را خودمان اداره بکنیم. حالایی که ما در مقابل یک همچین قدرت شیطانی واقع شدیم و او هم تهدید کرده است که ما همه کشورهای دنیا را تجهیز می کنیم که در را به سوی شما ببندند، ما در عین حالی که اعتقادمان این است که حرفی است و واقعیت نخواهد پیدا کرد، لکن اگر ما یک درصد احتمال هم بدهیم باید قیام کنیم.

باید غافل نباشیم از اینکه دشمن نمی تواند بکند. خوب، شاید یک وقت شد. برای آن روز شاید باید همه قشرهای ملت؛ هر کس هرجوری که می تواند یک تولیدی بکند، که مثلا باغدارها می توانند تولید بکنند، دامدارها می تواند یک تولیدی بکند. پس همه باید در راه خود کفایی اقدام کنند.

منبع:

*سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع اعضای مبارزه با مواد مخدر، مورخه 5/ 10/ 1358.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.