قدس آنلاین - تبریز: قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: امسال ۷ هزار و ۵۰۰ طرح تحقیقاتی در موسسات تحقیقات کشاورزی در کشور انجام می‌شود.

انجام ۷۵۰۰ طرح در موسسات تحقیقات کشاورزی کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عبدالرضا باقری امروز در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه با بیان اینکه امسال 7 هزار و 500 طرح تحقیقاتی در موسسات تحقیقات کشاورزی در کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: این طرح‌ها توسط 25 موسسه و مرکز تحقیقاتی زیر مجموعه این سازمان در کشور در حال انجام است.

وی افزود: این طرح‌ها توسط 3 هزار محقق در بخش‌های غلات و حبوبات، باغبانی، شیلات، آبزیان، دامپروری و آبخیزداری انجام می‌شود.
باقری با بیان اینکه امسال 25 رقم و یافته جدید پنج موسسه تحقیقاتی کشور برای استفاده و بهره‌برداری در بخش کشاورزی رونمایی می‌شود، افزود: محققان بخش تحقیقات کشاورزی برای معرفی این ارقام 10 سال تلاش کرده‌اند.
قائم مقام، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: موسسه تحقیقات دیم کشور از موسسات فعال در بخش دیم در کشور است که تاکنون 41 رقم جدید توسط این موسسه معرفی و در اختیار کشاورزان کشور قرار گرفته است.
وی افزود: یافته‌های موسسه تحقیقات دیم در سال‌جاری برای کشاورزان در کشور 250 میلیارد ریال سودآوری داشته است.
باقری گفت: تحقیقات پایه و زیربنای توسعه کشاورزی در کشور و اعتباری که برای این بخش اختصاص یافته در 10 سال گذشته افزایش نیافته است.
باقری بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته به بخش تحقیقات کشاورزی خواستار توجه بیشتر به تحقیقات در بخش کشاورزی و اختصاص اعتبار لازم به این بخش شد.

 

*با اتمام 35 طرح تحقیقاتی تولید گندم، جو و نخود 25 درصد افزایش یافته است

نماینده سازمان تحقیقات در مناطق خشک جهان (ایکاردا) نیز در این مراسم افزود: موسسه تحقیقات دیم ایران در معرفی 35 طرح تحقیقاتی با سازمان ایکاردا همکاری تحقیقاتی داشته است.
رضایی افزود: اثرات طرح‌هایی که موسسه دیم با ایکاردا انجام داده در بخش به نژادی و به زراعی کشاورزی ایران بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: سازمان ایکاردا و سازمان تحقیقات کشاورزی ایران در طرحی که در استان‌های آذربایجان شرقی، لرستان و کرمانشاه اجرا می‌کنند تولید گندم، جو و نخود را 25 درصد افزایش خواهند داد.
باقری افزود: این طرح در مدت پنج سال اجرا می‌شود.
در این مراسم گلکاری به عنوان رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور معرفی و از تلاش‌های 12 ساله غفاری تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.