وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: تا سه سال آینده خط اعتباری حداقل سه میلیارد یورویی برای اجرایی شدن پروژه های مهم ایران فراهم می شود.

اختصاص خط اعتباری سه میلیارد یورویی ایتالیا برای پروژه های مهم ایران

به گزارش ایرنا، فدریکا گوئیدی عصر چهارشنبه پس از دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در جمع خبرنگاران در خصوص زمان اجرایی کردن توافقات میان دو طرف، اظهار داشت: کار خود به منظور اجرایی کردن هرچه سریعتر توافقی که صورت گرفته را از ساعات آینده آغاز خواهیم کرد.
وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با بیان آنکه این سفر دیدگاه جدیدی را در روابط دو کشور رقم زده است، افزود: کار عمده ای که در این سفر صورت گرفت امضای یادداشت تقاهم همکاری میان ساچه، شرکت کارگزاری بیمه ایتالیا با وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران بود.
گوئیدی خاطرنشان کرد: این یادداشت تفاهم باعث فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات خواهد شد و فضای مناسبی را برای پوشش پروژه های مشترک فراهم می کند.
وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در خصوص افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور نیز اظهار داشت: برای فائق آمدن به شکاف ایجاد شده در 12 سال گذشته، تلاش زیادی باید انجام شود. در گام اول باید به تراز بازرگانی سابق برسیم و در گام بعدی باید قدم های استواری به سوی افق های جدید برداریم.
گوئیدی با بیان اینکه در 12 سال گذشته شاهد تغییراتی در بازار ایران بوده ایم، گفت: نیازهای بازار ایران تغییر کرده و بنابراین نوع همکاری نیز باید تغییر کند.
وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا با اشاره به آنکه ایران در مرکز یک بازار 300 میلیون نفری منطقه ای قرار گرفته است، اضافه کرد: ما می توانیم با هدف حرکت به سوی بازار کشورهای منطقه، اقدام به همکاری با بخش های صنعتی ایران و تولید مشترک کنیم.
هیات عالیرتبه ایتالیایی که به ریاست پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه این کشور روز گذشته (سه شنبه) وارد تهران شد عصر امروز با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو کرد.
فدریکا گوئیدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و کلودیو دسکالزی، رئیس شرکت انی ایتالیا در طی این سفر، وزیر خارجه ایتالیا را همراهی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.