قدس انلاین- معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی : صندوق حمایت از هنرمندان که برای پوشش بیمه خبرنگاران تشکیل شده ، حدود 40 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد که این رقم بدهی در مصوبات وزارت ارشاد از خزانه دولت تامین اعتبار شده است.

بدهی ۴۰ میلیاردی صندوق حمایت از هنرمندان از خزانه دولت تامین اعتبار شد

به گزارش قدس آنلاین علی اصغر کاراندیش صبح امروز  در نشست خبری که در هتل فرهنگ و هنر به مناسبت روز خبرنگاربرگزار شد، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  حوزه سینما و قران وفرهنگ و مطبوعات را داریم که اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر چندین برابر اعتبارات سینماست.

کاراندیش افزود: یارانه مطبوعات 150 میلیارد تومان و اعتبارات حوزه قرآن و عترت 200 میلیارد تومان و اعتبارات کانون مساجد 53 میلیارد تومان است ولی در حوزه سینما اعتبارات 106 میلیارد تومانست که با تخصیص اعتبار 80 درصدی بوده است.

وی  درباره وضعیت بیمه خبرنگاران گفت: صندوق حمایت از هنرمندان که برای پوشش بیمه خبرنگاران تشکیل شده ، حدود 40 میلیارد تومان  به  تامین اجتماعی بدهی دارد که این رقم بدهی در مصوبات وزارت ارشاد از خزانه  دولت  تامین اعتبار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع افزود: دردولت یازدهم  پس از پالایش خبرنگاران، روند دیگری در دستورکار قرار گرفت که بیمه خبرنگاران توسط مسئولین رسانه ها اعمال شود و امیدواریم که بدهی ما به تامین اجتماعی زودتر به صفر برسد.

وی افزود: دروزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه  قرآن و فرهنگ توجه ویژه ای شده و در این راستا فعالیتهایی مانند نمایشگاه قرآن و عترت و نمایشگاه کتاب و مطبوعات قراردارد که درواقع رقم اعتبار درحوزه قران و عترت علاوه بر 20 میلیارد تومان اعتباروزارتی نیز 10 میلیارد تومان اعتبار استانی است و جمعا 40 میلیارد تومانست.

کاراندیش با اشاره به فعالیتهای بنیاد امام رضا (ع) گفت: هدف برنامه ها ی این نهاد، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ رضوی درداخل و خارج کشور و ارائه برنامه های متنوع در این راستاست تا مخاطبین را با فرهنگ رضوی آشنا کند .

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ رضوی باید از دوران دبستان آغاز شود، افزود: برنامه های بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) درحوزه ترجمه و دانشگاههای کشور رشد خوبی داشته و دانشگاههای زیادی را پوشش می دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع افزود: هدف ما از انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بوده است، زیرا دارای فرهنگ غنی دینی و ملی هستیم که  عملیاتی کردن  این فرهنگ  منجر به  خوشبختی ما در دنیا و آخرت می شود.

وی گفت: ایران 75 میلیون جمعیت دارد که این جمعیت دارای سلایق و فرهنگهای مختلفی هستند و نباید برای انتقال فرهنگ به این تعداد فقط از یک روش استفاده کنیم.

کاراندیش افزود: حوزه فرهنگ و رسانه و فضای مجازی مکمل هم هستند و تاکید مقام معظم رهبری هم بر همین موضوع است، زیرا که محتوا از طریق این ابزار انتقال داده می شوند.

وی گفت: ستاد بازآفرینی بافتهای ناکارامد دراولین جلسه خود بازسازی بافت های فرسوده شهر مشهد و سبزوار را در دستور کار قرار داده است ، زیرا حاشیه شهر مشهد با  یک میلیون و 200 هزارنفرجمعیت 40 درصد جمعیت شهر مشهد را تشکیل می دهند.

کاراندیش با بیان اینکه شان خبرنگاری اقتضاء نمی کند در بحث بیمه با مشکلاتی مواجه باشد گفت: مسئله سامان سماد و ثبت نام خبرنگاران را حتما بررسی می کند زیرااراده وزارتخانه این است که از رسالت خبرنگاران به عنوان یکی از مشاغل سخت حمایت کند.

وی گفت: بودجه استانی از طریق  سازمان مدیریت و برنامه ریزی  تخصیص و توزیع می شود و استان خراسان رضوی در بین سایر استانها یک دهم است که از سایر استانها بیشتر است.

کاراندیش افزود: اگر نظارت حقوقی بر عملکرد دستگاهها و نهادهای دولتی  وجود داشته باشد سلامت اداری محقق می شود و برنامه ها شفاف است ولی اگر محدودیت وجود داشته باشد دچار مشکل می شویم.

وی درپایان با بیان اینکه دولت آقای روحانی از انتقاد سازنده حمایت می کند نه انتقاد تخریب گر، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارتباط تنگاتنگی دارد و حجت الاسلام پژمانفر یکی از اعضای این کمیسیون هستند و این  نشست امروزنشان می دهد که اگر از امکانات دولتی استفاده می کنیم، همه افراد همسو و غیر همسو در کنار دولت  قراردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.