قدس آنلاین - عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی : رسانه ها رفتار مدیران و مسئولان را تحت تاثیر قرار دهند.

تاثیرگذاری رسانه ها بررفتار مدیران و مسئولان

به گزارش قدس آنلاین- خراسان رضوی، عصر دیروز در نشست خبری مجمع نمایندگان خراسان رضوی در سالن کنفرانس اداره کل دارایی و امور اقتصادی  خراسان رضوی به مناسبت روز خبرنگار برگزارشد، امیرحسین قاضی زاده گفت: یکی از اقدامات خوب جمهوری اسلامی ایران جریان آزاد اطلاعات است.

وی گفت:  تصویب اعتباری بودجه حاشیه شهر مشهد بستگی به نظر سازمان برنامه و بودجه دارد که اگر به تصویب برسد، به زودی ابلاغ می شود.

قاضی‌زاده افزود: گرفتاری قانونی برای به‌وجود آمدن این سازمان   ایجاد شده که در برنامه پنجم توسعه تشکیل هر نوع سازمانی را ممنوع کرده و باید برای آن راه چاره‌ای اندیشید.

وی در زمینه بحران آب بیان کرد: بحثی با مسئولان برای تأمین منابع آب پایدار برای شرق کشور داشته‌ایم، زیرا این نوع منابع در منطقه دیگر وجود ندارد و در این راستا دنبال تأمین سبد آب هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  در توضیح این سبد آب در منطقه شرق کشور افزود: در این حوزه به چند سناریو رسیده‌ و در حال نهایی کردن آن هستیم، انتقال آب از خارج از کشور نیز برای همین موضوع در دست مطالعه است.

وی گفت : در زمینه سبد آب باید وزارت نیرو و وزارت خارجه نظارت خود را ارائه دهند تا تخصیص آب از دریای عمان برای آبرسانی به مشهد بوده که مصوبات آن انجام شده، اجرایی بشود.

قاضی زاده در ارتباط با موضوع انتخاب استاندار خراسان رضوی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی با تعاملات مناسب، استاندار خراسان رضوی را انتخاب کردند  که کمترین تنش را با اهالی مجلس نسبت به نمایندگان مجلس بعضی استانها مثل استان فارس با مجلس داشتند.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات با جمعیت نسبت معکوس دارد،افزود: اگر به نقاطی که ظرفیت‌های رشد را ندارند، تزریق اعتبارات صورت نگیرد، جمعیت ساکن در آن‌ها مهاجرت می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترده شدن بدنه دولت و آسیب‌هایی که به همراه دارد، گفت : برای حل این مشکل باید سهم دولت را در اداره کشور  مشخص کنیم.

قاضی زاده با انتقاد از اینکه فرهنگ عمومی مبنی بر اینکه روحیه کارآفرینی در کشور ما ضعیف است افزود :  این روزها همه علاقه‌مند هستند که وارد بدنه دولت شوند و کاردولتی داشته باشند در حالیکه این تفکر آسیب تلقی می شود.

وی با بیان اینکه شهید صارمی نمونه خبرنگاری بود که همه سرمایه اش را در طبق اخلاص گذاشت، گفت: یکی از پدیده ها گردش صحیح و آزاد  اطلاعات است.

عضو مجمع نمایندگان گفت: کمبود آب آشامیدنی وبی توجهی به صنعت از عوامل حاشیه نشینی است که به بیکاری و اشتغال جوانان صدمه می زند.

قاضی زاده گفت: کمیسیون مشترکی برای انتقال آب ازتاجیکستان که  منابع آبی غنی دارد، انجام شده و مطالعات اجرایی در همین زمینه نیز در حال اجراست که آبرسانی نیز ازفلات مرکزی ایران و دریای خزر و تامین آب از دریای عمان نیز انجام شده است.

وی  با بیان اینکه  مشهد بهترین ساختار گردشگری را در مشهد دارد ،گفت: نیز مطالعاتی درباره انتقال آب از سیستان به خواف و از خواف به مشهد نیز در حال اجراست.

قاضی زاده با بیان اینکه روحیه کارآفرینی در کشور ضعیف است، گفت: کاردرساختاردولت تبدیل به مطالبه اجتماعی گسترده شده که همه میخواهند در سیستم دولت مشغول به کارشوند و دولت نمی تواند همه این مطالبات را پاسخ بگوید.

محسنی ، رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: درکمیسیون امنیت فرجام و تفاهم نامه  با مسئولین مذاکره کننده نیز در حال بررسی و تحلیل است که 4 نفراز اعضای این کمیسیون  نمایندگان خراسان رضوی هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشم بیدارجامعه هستند، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، مصداق  تضییع حقوق اجتماعی وفساداقتصادی است که این موارد بالاترین منکرهاست.

محسنی درباره وضعیت پدیده شاندیز و موسسه میزان گفت: با توجه به اینکه دو بنگاه اقتصادی شرکت پدیده شاندیز و موسسه مالی میزان رقم قابل ملاحظه ای را از نظر سهامداران و سپرده گذاران اختصاص داده بودند و قشر بزرگی درگیر این مطلب شدند، احقاق حقوق این افراد که حدود 120  هزار سهامدار هستند، دردستورکار قرار گرفته است.

وی گفت: دستگاه قضایی در تهران و خراسان رضوی و بانک مرکزی  با همکاری مجمع نمایندگان خراسان رضوی ، تدابیری را برای رسیدگی به این دو موضوع انجام دادند که به زودی  به تایید شورای عالی و استاندارخراسان رضوی برسد تا زودتر این قصه پرغصه به پایان برسد.

محسنی درباره امنیت منطقه گفت: ایران اسلامی امن ترین کشور در منطقه و جهان است و ما برنامه ریزیهایی را  با هوشیاری  ملت و دستگاههای امنیتی و انتظامی و نظامی انجام داده ایم که از امنیت خوبی برخوردار هستیم.

وی افزود: اقدامات خراب کارانه ای که تا به حال بوده است با هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی خنثی شده است و ناامنی که در قسمت مرزی جنوب شرقی داریم نیز  بخاطر موقعیت داخلی کشور پاکستان است، زیرا حاکمیت پاکستان  بر مرزهای خود بسیارضعیف عمل می کند.

محسنی درپایان از انسداد کامل مرزها در برنامه های امسال کمیسیون امنیت ملی کشور خبر داد  و گفت: عمده شرارتها به خاطر تردد غیرمجاز درمرزهای جنوب شرقی است و برمرزهای غربی تسلط کافی داریم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.