معاون اول رییس جمهوری آنچه در شرایط پساتحریم برای کشور مورد توجه است را منابع خارجی جهت سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: هنر دولت اینست که از این منابع به درستی استفاده کند مانع بروز آسیب هایی شود که در گذشته وجود داشت .

جهانگیری:هنر دولت در دوران پساتحریم جلوگیری از بروز اسیب های گذشته است

به گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری روز شنبه در حاشیه دیدار از خبرگزاری ایسنا در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های دولت در دوران پساتحریم افزود:برای این دوران دولت برنامه دقیقی را تهیه کرده است .
وی ادامه داد: دولت مکلف شده تا این منابع در جهت پیشرفت و اشتغال حرکت کند و امیدواریم سرمایه گذاری های جدیدی در کشور ایجاد شود تا منجر به توسعه کشور شود که یکی از مولفه های آن ازاد شدن منابع بلوکه شده کشور است .
معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به اینکه دولت چه برنامه ای برای مبازره با فساد دارد ، گفت که در این دوره یکی از کارهای دولت توجه به فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری به قوای سه گانه است که در این زمینه همکاری خوبی میان قوا برقرار است .
جهانگیری افزود: سیستم بانکی ، گمرکات و موضوعات مربوط به زمین از جمله مسایلی است که فساد در آن بیشتر است وبرای این منظور ساختاری برای پیشگیری در دولت ایجاد شده تا با مجموعه فعلی که در دستگاهها وجود دارد نسبت به آن اقدام شود .
وی اضافه کرد: سامانه الکترونیکی تهیه شده است تا موضوعات مرتبط با فساد را کنترل کند برای مثال اینکه در گذشته ارز دولتی برای ورود کالایی تخصیص داده می شد که معلوم نبود کالا وارد شده یا نه و یا اگر وارد شده همان کالا یا کالای دیگری بوده است در دوره جدید مورد پیگیری قرار خواهد گرفت .
معاون اول رییس جمهوری گفت : فساد های بزرگ مانند بابک زنجانی که از بزرگترین و تلخ ترین اتفاقات کشور است که 2 هزار و500 میلیون دلار از پولهای بیت المال در اختیار وی قرار داده شده بود و تا این لحظه سرنخی از آنها در دست نیست و امیدواریم با اقداماتی که از سوی دستگاههای ذیصلاح صورت می گیرد این موضوع مشخص شود .
جهانگیری در پاسخ به اینکه موضوع مفاسد اقتصادی در دولت پیگیری خواهد شد یا خیر ، گفت : این موضوعات به صورت رسمی پیگیری می شود و ما به دستگاه قضایی اعتماد داریم و معتقدیم وقتی پرونده ای در دستگاه قضا درست شد دیگر آنها هستند که باید رای نهایی را صادر کنند و افکار عمومی را از نتایج حاصله مطلع نمایند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.