۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 301047

پلیس اتریش روز شنبه ۸۶ پناهنده غیرقانونی از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان را که در پشت یک کامیون اطاقدار درحال تردد بودند، پیدا و بازداشت کرد؛ راننده کامیون فرار کرده و تحت تعقیب است.

 ۸۶ پناهنده  دریک کامیون !

به گزارش آسوشیتدپرس از فرانکفورت آلمان، رسانه های اتریش اعلام کردند این کامیون غروب شنبه در یک منطقه استراحتی نزدیک «سنت پولتن» ازسوی پلیس متوقف شد و مورد بازرسی قرارگرفت. 
86 پناهنده غیرقانونی شامل 16 کودک و یک زن باردار بطور متراکم در پشت این کامیون اطاقدار پنهان شده بودند. 
این پناهندگان در بازجویی گفتند که پس از مسیری طولانی پیاده روی سوار کامیون شدند اما مشخص نکردند که مسافرت با کامیون از کجا شروع شده است. 
هم اکنون سازمان صلیب سرخ مراقبت از این افراد را بر عهده گرفته است. 
با افزایش مهاجرت های غیرقانونی به اروپا برخی کشورها اجرای تدابیری برای مقابله با این روند آغاز کرده اند. 
ارتش مجارستان هفته گذشته با هدف جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به اروپا، فرآیند حصارکشی در مرز صربستان را آغاز کردو قرار است کار پرچین کشی در مرز تا 31 اوت (9 شهریور) پایان یابد. 
تنها در سال 2015، بیش از 100 هزار مهاجر با هدف مهاجرت به سراسر بالکان، وارد مجارستان شده اند. تقریبا 80 درصد از مهاجران تازه وارد به مجارستان، از کشورهای جنگ زده مانند سوریه، عراق و افغانستان هستند و همه مهاجران، از مجارستان تقاضای پناهندگی می کنند، اما پیش از پایان بررسی درخواست هایشان به سوی کشورهای دیگر در سمت غرب مانند آلمان، سوئد و انگلیس می روند.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.