استاندار خراسان رضوى گفت: در حال حاضر جهت رفع موانع و مشكلات اقتصادى نيازمند حضور و مشاركت جدى بخش خصوصى هستيم.

برای تقویت بخش خصوصی نیازمند برنامه ریزی هستیم/رفع موانع اقتصادی با مشارکت جدی بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، علیرضا رشیدیان شامگاه شنبه در مراسم نکوداشت خدمات هیأت رئیسه اتاق ایران که در محل هتل درویشی مشهد برگزار شد، اظهار كرد: دولت یازدهم براساس تکلیفی که براى خودش متصور بود تلاش كرد تا موانع موجود در اقتصاد و تولید كشور را برطرف كند.

وى افزود: در همين راستا نمى توان از نقش و حضور بخش خصوصى در كنار دستگاه هاى دولتى غفلت كرد و ما نيز در خراسان رضوى به دنبال فعالتر شدن بخش خصوصى هستيم.

استاندار خراسان رضوى عنوان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد صنایع در استان توسط بخش خصوصی احصا مى شود که بیشتر آنها شامل بخش‌های متوسط و کوچک هستند در همين راستا ضرورى است نسبت به توانمند شدن آنها با برنامه ريزى اقدامات جدى صورت بگيرد.

وى با اشاره به اینکه دولت در زمینه شکوفا شدن بخش خصوصی اقدامات خوبی داشته است، اظهار داشت: شكوفايى اقتصاد كشور نيازمند توجه به ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی است كه براى محقق شدن آن ابتدا بايد موانع سر راه آنها را برطرف شود.

رشيديان ابراز كرد: خوشبختانه موفقیت‌های اخير حوزه مذاکرات در جهت رفع موانع بازرگانی خارجی موثر بوده اما این مسئله نباید سبب نادیده گرفتن ظرفیت تولیدکنندگان داخلی شود.

وی تاكيد كرد: فعالان اقتصادی همانند مجاهدانی هستند که در خاک‌ریزهای جنگ نرم از سنگرهاى اقتصاد كشور دفاع می‌کنند كه ما باید قدر این مجاهدان را بدانیم زیرا علی‌رغم تمامی مشکلات بر سر راه تولید این افراد در جهت اشتغالزایی گام هاى خوبى برداشتند.

استاندار خراسان رضوى در ادامه از پيشرفت ها و موفقيت هاى توليدكنندگان داخلى در بهبود شرايط اقتصادى تقدير كرد و افزود: اميدوارم تلاش هاى شما در بلند مدت بتواند اقتصاد كشور را در شرايط خيلى بهترى قرار دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.