قدس آنلاین: امام جمعه مشهد گفت: خبرنگاران باید از قداست شغل و حرفه خود پاسداری کنند.

 خبرنگاران باید از قداست شغل و حرفه خود پاسداری کنند

وی بیان کرد: عرصه رسانه، عرصه قربانی شدن است و نه عرصه کسب سود، فرصت‌یابی و قدرت‌طلبی در شئون اجتماعی. برخی مشاغل غیر از اینکه یک ابزار برای زندگی انسان مطرح است، از یک قداست و جریان معنوی برخوردار است؛ شغل خبرنگاری از مشاغلی است که با قداست همراه است و حفظ این قداست با عزیزانی است که می‌خواهند این شغل را در جریان زندگی خود قرار دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: عمده قداست خبرنگاری در بستر این نظام و انقلاب و ترویج اسلام شکل می‌گیرد؛ خبرنگار به عنوان نخبه‌ای که نقش دندانه وصل ارتباطات اجتماعی ایفا می‎کند، باید از این ظرفیت در جهت تبلیغ اسلام و خبرنگاران در راستای تامین توسعه و ترویج ارزش‌ها و اصول نظام در صف اول نقش‌آفرینی قرار دارند.

وی گفت:در مقام تبلیغ رسالت باید افراد محکوم فضا و جو نشوند و برخلاف فضای حاکم وظیفه خود را انجام دهند.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: در عرصه رسانه مشکل این است که رسانه باید جوساز باشد ولی اگر متاثر از فضاآفرینی جریان‌های دیگر بود ارزش‌های سقوط می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان‌های سیاسی و غیرارزشی مجهز به بی دینی هستند و با عملیات مبتنی بر طنز و دروغ جو را دست می‌گیرند و فضاسازی می‌کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: تنها سنگر و دژ محکم در برابر این حرکت، رسانه ارزشی و دینی ماست که این فضا را خنثی می‌کند، اگر بنا شد رسانه متاثر از جو حاکم شود این دژ و سنگر را از دست داده‌ایم و سنگربان این دژ، خبرنگاران هستند.

امام جمعه مشهد گفت: خبرنگاران اگر به رسالت خود عمل نکنند جامعه و ارزش‌های آن سقوط می‌کند. رسانه خواننده می‌سازد یا خواننده به رسانه‌ها جهت می‌دهند؟.

آیت الله علم الهدی گفت: باید حرکات ما ابتکاری باشد و از برخورد و حرکت انفعالی پرهیز کرد چرا که حرکت انفعالی ارزش چندانی ندارد

وی خاطرنشان کرد:  آنچه که بر مغز و فکر خبرنگاران «دویچه وله» آلمان یا بی بی سی که  با خبرنگاران ارزشی کشور یکی است؟ خبرنگاران باید از قداست شغل و حرفه خود پاسداری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید جو مقدس و جهت مقدس ایجاد کنیم و همچنین روی کار خود ارزیابی کنیم که فعالیت ما تا چه مقدار به اسلام خدمت شده است.

*۱۰۰۰ خبرنگار شناسنامه دار در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند

جواد علما رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی هم ضمن تبریک فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار، در سخنانی اظهار داشت: باید از تمام افرادی که در عرصه خبر و اطلاع رسانی و تبیین حق جان خود را ایثار کردند به بزرگی یاد کنیم و خاطرات آنها را زنده نگه داریم.

وی بیان کرد: هر انقلابی برای تداوم و گستش خود عوامل زیادی می‌خواهد؛ رهبری و مردم سرحلقه این 2 رکن نخبگان و در واقع خبرنگاران هستند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی بیان کرد: برای رسیدن و تعالی و آماده شدن برای فصل ظهور نیاز به رساله جدی تری داریم؛ نقش مدیران و دولتمردان نقش بسیار مهمی می‌توانند داشته باشند. با اینکه جمعیت کمی دارند اما آنطور که شایسته است به این قشر توجه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل خبرنگاران شناسنامه دار در استان هزار خبرنگار است و باید مقدمات بیمه خبرنگاران فراهم شود.

علما گفت: در بخش‌های بصیرتی، مهارتی با مشکلاتی روبرو هستیم و باید کارگروهی شکل بگیرد که مدیران رسانه‌ای دور هم جمع شوند و با یک همدلی و همفکری درصدد رفع مشکلات خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: به علت مشغله‌های زیاد، خبرنگاران دچار روزمرگی شده‌اند و باید مطالعات گسترده‌ای در زمینه فعالیت خود داشته باشند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در پایان درخواست کرد درس اخلاق و رساله توسط آیت الله علم الهدی برای خبرنگاران برگزار شود.

سیدمحمد شخص امام‌پور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.