رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی ایران از ادامه روند نوسان قیمت مرغ تا آبان ماه سالجاری خبر داد و گفت: روز گذشته مشکل صادرات گوشت مرغ به جنوب عراق و افغانستان برطرف شد.

ادامه روند نوسان قیمت مرغ تا آبان ماه/ مشکل صادرات مرغ به عراق و افغانستان حل شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: روز چهارشنبه اندکی قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ افزایش یافت اما به طور مجدد امروز روند کاهشی را تجربه کرد.

وی اظهار داشت: به طوری که اواخر هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به 4300 تومان و مرغ گرم در بازار به 6500 تا 6700 تومان رسیده بود اما امروز قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده به 4000 تومان و مرغ گرم به 6300 تومان رسیده است.
به گفته وی، امروز هر کیلوگرم مرغ گرم با قیمت 6 هزار تومان در میدان بهمن عرضه شد.
یوسفی با اشاره به ادامه روند کاهشی این محصول طی حداقل چهار ماه آینده، گفت: طی یک و نیم سال گذشته تولیدکنندگان مرغ زنده درحال ضرر و زیان هستند و ادامه این روند ضربه هولناکی به صنعت طیور خواهد بود.
به گفته وی، این درحالیست که به گفته وزیر جهادکشاورزی قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت مرغ 7000 تا 7500 تومان است اما همچنان تولیدکنندگان بین یک تا دو هزار تومان تفاوت قیمت این محصول را به بازار عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه وضعیت بازار مرغ مناسب نیست، ادامه داد: این درحالیست که قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ زنده حداقل 4800 تومان است.

** مشکل صادرات مرغ به عراق و افغانستان حل شد
رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغداران گوشتی گفت: طی دو ماه گذشته به دلیل انتشار اخباری مبنی بر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صادرات گوشت مرغ ایران به جنوب عراق و افغانستان متوقف شده بود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری های وزارت جهادکشاورزی موانع صادراتی برطرف و از روز گذشته مجوز صادرات گوشت مرغ به عراق و افغانستان صادر شد.
وی ادامه داد: طی 1.5 سال گذشته قیمت روبه پائین مرغ ناشی از کاهش قدرت خرید مردم و افزایش میزان تولید بوده، اگرچه چندی پیش اخبار شیوع آنفلوانزای فوق حادپرندگان نیز نقش بسزایی در کاهش قیمت این محصول داشته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ و 900 هزارتن تخم مرغ درکشور تولید می شود که سال گذشته حدود 150 هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده بود.
این درحالیست طی 3 ماهه ابتدایی سالجاری نیز 15 هزار و 600 تن گوشت مرغ و 21 هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.