قدس آنلاین- تبریز:استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این که مسئولان باید در مقابل مردم پاسخگو باشند، گفت: دولت علاقه‌مند است مردم مطالبه‌گر باشند، از این رو فرهنگ مطالبه‌گری و روحیه پاسخگویی مسئولان باید ارتقا یابد.

حضور نمایندگان ویژه دولت در استان‌ها در طول ایام هفته دولت/مردم باید مطالبه‌گر باشند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در نخستین جلسه ستاد سیاست‌گذاری و بزرگداشت هفته دولت در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در ترویج فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه، اظهار داشت: اگر مردم مطالبه‌گر نباشند مسئولان تحرک لازم و کافی را نخواهد داشت، بنابراین نباید روحیه طلبکاری را در مردم از بین ببریم.
وی با تاکید بر بحث‌های دوطرفه بین نخبگان و مسئولان، گفت: دستگاه‌های ما عملکرد قابل دفاعی دارند که باید فرصتی ایجاد شود تا عملکرد خود را ارائه کنند.
جبارزاده افزود: در دو سال گذشته رویکرد مدیریت استان نسبت به رسانه‌ها تغییر کرده و هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را نداشته است.
وی با اشاره به اهمیت آگاهی مسئولان از نظرات مردم، بر استفاده از روش‌های علمی در انجام نظرسنجی‌های مختلف در جامعه تاکید کرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به شیوه‌نامه ابلاغی از سوی وزارت کشور در خصوص ویژه برنامه‌های هفته دولت، از رویکرد اجتماعی، جامعه‌محور و تعاملی دولت در این زمینه خبر داد و گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای به دست آوردن نظرات مردم و باز کردن مسیر دو طرفه دولت- ملت است.
وی با تاکید بر این که برنامه‌های هفته دولت باید اقناعی و باورپذیر باشد، افزود: تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه، تقویت ارتباط با نخبگان و اقشار مختلف، نگاه به جلو و آینده‌نگری و تقویت پاسخگویی در برابر انتظارات ملت با نگاهی مبتکرانه و خلاقانه از جمله اولویت‌های هفته دولت در سال جاری است.
جبارزاده بر استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای به ویژه ظرفیت‌های مغفول در جهت اطلاع‌رسانی از دستاوردهای دولت تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان، انجمن‌های غیردولتی و اقشار مرجع جامعه در برنامه‌های هفته دولت ضروری است.
وی با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه‌های هفته دولت ذیل شعار سال طراحی شده و این شعار باید در همه برنامه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر ارائه آمار فعالیت‌های دولت و پیشرفت حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: با توجه به ارایه برخی گزارش‌های غیرواقع در گذشته، باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا گزارش دستگاه‌های مختلف مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.
وی از حضور نمایندگان ویژه دولت در استان‌ها در طول ایام هفته دولت خبر داد و گفت: باید از این فرصت برای حل مشکلات استانی استفاده کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید کشور و موفقیت دولت در مذاکرات هسته‌ای و امیدی که نسبت به آینده در بین مردم ایجاد شده هفته دولت فرصت خوبی برای انعکاس اقدامات دستگاه‌های دولتی است.
سعید شبستری با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان، افزود: حضور فعال در عرصه اطلاع‌رسانی از خدمات دولت و استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی ضروری است.
پورمهدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با اشاره به رویکرد متفاوت برنامه‌های هفته دولت در سال جاری، گفت: در این هفته مسئولان باید خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانند که متاسفانه هنوز این روحیه در بین برخی از مدیران استان وجود ندارد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در آذربایجان شرقی هم از تشکیل کمیته‌های ده‌گانه این ستاد شامل کمیته‌های هماهنگی امور عمرانی، ارزیابی و تدوین عملکرد، فضاسازی خبری و اطلاع‌رسانی، فرهنگی اجتماعی، سیاسی و تشکل‌ها، پشتیبانی و اجرایی، رسانه‌ای، تبلیغات و فضاسازی شهری، امور بانوان و امور روستایی خبر داد.
جواد آهنگری افزود: انتشار گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی، دیدارهای عمومی مسوولان با مردم، دیدار با خانواده‌های شهدای دولت و بیان عملکرد دولت توسط استاندار و فرمانداران استان از جمله برنامه‌های هفته دولت در سال جاری است.
در ادامه این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت هفته دولت به بیان نظرات خود در خصوص برنامه‌های این هفته پرداختند.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.