فرماندار سرخس گفت: احیای دریاچه بزنگان سرخس به عنوان تنها دریاچه طبیعی خراسان رضوی نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است.

احیای تنها دریاچه طبیعی خراسان رضوی نیازمند اعتبارات ویژه است

به گزارش قدس آنلاین به ونقل از تسنیم حسین سنجرانی در ارتباط با احیای دریاچه طبیعی بزنگان اظهار داشت: احیای دریاچه بزنگان یک کار علمی و اساسی برای دریاچه بزنگان انجام شود.

فرماندار سرخس با اینکه مسائل زیست محیطی و گردشگری از اولویت های اساسی فرمانداری سرخس است، افزود: ما در کوتاه مدت با دعوت از شوراها و بخشدار و همچنین با درخواست از کشاورزان خواسته ایم که آب مازاد نیاز امسال خود را در دریاچه بزنگان رها کنند که الحمدلله با این کار آب دریاچه بزنگان یک تا یک و نیم متر بالا آمده است.

سنجرانی با اشاره به وجود یک بند خاکی در بالادست دریاچه بزنگان ادامه داد: این بند خاکی باید تقویت بشود که هم سبب می‌شود کشاورزان از آن استفاده کنند و هم با هدایت آب به دریاچه بزنگان، این دریاچه احیا شود.

وی با بیان اینکه دریاچه بزنگان سرخس یک اثر ملی زیست محیطی است و نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است، خاطرنشان کرد: تنها دریاچه طبیعی استان خراسان رضوی همین دریاچه بزنگان است و در هیچ جای دیگر استان چنین دریاچه‌ای نداریم.

فرماندار سرخس بیان کرد: اعتبارات امسال شهرستان سرخس نسبت به سال گذشته حدود 60 درصد کاهش داشته است.

سنجرانی ابراز کرد: امیدواریم با اعتبارات ماده 180 بتوانیم در یک فرآیند دو یا سه ساله مشکل دریاچه بزنگان سرخس را برطرف کنیم.

وی در پایان انتقال آب از سد دوستی را منبع دیگری برای تامین آب دریاچه بزنگان سرخس عنوان و اظهار کرد: پیشنهاد داده ایم آبی که از خط انتقال آب سد دوستی می آید نیز باید یک راهی داشته باشد تا نهایتا در اوج خشکسالی های آینده اگر دچار مشکل شدیم به یک میزان مشخص بتوانیم آب برای دریاچه بزنگان از آن محل تامین کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.