رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: برای بهسازی و نوسازی یک میلیون و۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۱.۷ میلیون واحد مسکن روستایی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، علیرضا تابش در جمع خبرنگاران افزود: از سال 84 تاکنون یک میلیون وپانصد هزار واحد مسکونی در روستاها بهسازی و نوسازی شده و 340 هزار واحد مسکونی ناشی از حوادث طبیعی در روستاها بازسازی شده است .
وی با بیان اینکه تاکنون در دولت یازدهم یک هزار و 600 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی پرداخت شده است گفت: این تسهیلات برای بیش از 150 هزار واحد پرداخت شده که عملیات اجرایی 110 هزار واحد آن به پایان رسیده است.
تابش با اشاره به سقف تسهیلات مسکن روستایی گفت: هم اکنون سقف تسهیلات روستایی 15 میلیون تومان با 4 درصد سود است و فعلا برنامه ای برای افزایش این سقف نداریم .
وی در خصوص بازسازی برخی از واحدهای مسکن روستایی ناشی از سیل و زلزله تصریح کرد : در طول فعالیت دولت یازدهم بیش از 80 هزار واحد مسکن روستایی ناشی از واحدهای طبیعی احداث و یا تامین شده است که 800 میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی و یکصد میلیارد تومان آن به صورت بلاعوض بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون برای 33 هزار روستا طرح هادی تهیه و تصویب شده است گفت: در زمان دولت یازدهم بنیاد مسکن موفق شده برای 3 هزار و 800 روستا طرح هادی را مصوب کند و در 800 روستا نیز طرح هادی آنها مورد بازنگری مجدد قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون طرح هادی در 14 هزار و 800 روستا اجرا شده که از این تعداد 3 هزار و 200 طرح هادی مربوط به دولت یازدهم بوده است .
تابش در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی نیز گفت: تاکنون 2میلیون 900 هرار سند برای روستاییان صادر شده که بیش از 300 هزار مورد آن در زمان دولت یازدهم بوده و هم اکنون 90 درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی هستند و امیدواریم 10 درصد باقی مانده نیز تا اواسط سال آینده دارای طرح هادی شوند.
وی در خصوص تلاش های خیرین مسکن ساز نیز یادآور شد: خیرین مسکن ساز 28 هزار واحد در دست احداث دارند که 10 هزار واحد آن تمام شده وامیدواریم تا پایان سال جاری 5 تا 6 هزار واحد دیگر نیز به پایان برسد.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای مسکن اجتماعی برای حمایت ازاقشار ضعیف جامعه گفت: بنیاد مسکن از محل حساب 100 امام در نظر دارد 6800 هزار واحد برای معلولان احداث کنند و طبق توافق نامه ای که با بنیاد برکت و شورای مناطق آزاد به امضا رسانده 8 هزار واحد مسکن حمایتی در آبادان و خرمشهر احداث خواهد کرد و پس از امضای توافق نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره ) 20 هزار واحد مسکونی نیز در مناطق روستایی در دست اقدام قرار می گیرد.
وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای مسکونی روستایی اظهار داشت : تاکنون همکاری بانک ها در این زمینه بسیار خوب بوده است و سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور بازسازی و نوسازی می شود و امسال برای نوسازی و بهسازی 38 هزار و200 واحد قرارداد پرداخت تسیهلات بانکی امضاء شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.