«پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز سه شنبه با هشدار درباره «فاجعه انسانی در یمن» گفت: «جهان باید بیدار شده و ببیند که چه اتفاقی در حال حادث شدن است».

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: یمن در حال فروریختن است/ جهان بیدار شود
 
 
  •  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس یکی از نهادهای امدادی بین‌المللی پس از پایان سفر سه ماهه خود به یمن درباره فاجعه انسانی در این کشور هشدار داد و از کشورهای جهان خواست «بیدار» شده و ببینند چه اتفاقی در حال حادث شدن است.

در حالی که تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن ادامه دارد و محاصره دریایی، زمینی و هوایی این کشور هم توسط ریاض و حامیان آن همچنان زندگی را برای یمنی‌ها سخت کرده، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره فاجعه انسانی در این کشور هشدار داد.

به گزارش رویترز، «پیتر مائورر» پس از پایان سفر سه ماهه خود به یمن و دیدن وضعیت جاری در این کشور،‌امروز سه شنبه بر لزوم دسترسی آزاد یمنی‌ها به مواد غذایی، آب و دارو به منظور حل فاجعه انسانی یمن تاکید کرد.

وی افزود: «وضعیت انسانی چیزی کمتر از فاجعه نیست و همه خانواده‌ها در یمن تحت تاثیر این درگیری قرار گرفته‌اند. جهان باید بیدار شود تا ببیند چه اتفاقی در حال حادث شدن است».

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه حدود 4 هزار نفر در درگیریهای یمن کشته و 1.3 میلیون نفر مجبور به ترک منازل خودشان شده‌اند، افزود: «تاثیرات درگیریهای شدید و محدودیتهای اعمال شده بر واردات(ورود کالا و خدمات از خارج به یمن) تاثیر زیادی بر سلامت و بهداشت داشته است».

مقام ارشد نهاد کمک رسان و امدادی بین‌المللی افزود: «مواد پزشکی و دارو به یمن نمی‌رسد در نتیجه مراقبت از بیمار و مراقبتهای پزشکی در حال از هم پاشیدن است. این وضعیت قابل تداوم نیست. یمن در حال فرو ریختن و فروپاشی است».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.