قدس آنلاین : نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر ، میمه و برخوار در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از سازمان ها و ارگان هایی که امور خدماتی خود را به اتباع بیگانه واگذار می کنند و از طرفی عوارض و فشارشان بر شهروندان ایرانی است، گفت: بعضی ها به خاطر منافع و جیبشان مایل به اجرای قانون در مورد اتباع بیگانه غیر مجاز نیستند.

بعضی ها به خاطر منافع  شخصی قانون را درباره اتباع بیگانه غیر مجاز اجرا نمی کنند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی در کمیسیون ساماندهی اموراتباع و مهاجرین خارجی شهرستان که با حضور مدیر کل امور اتباع بیگانه استانداری اصفهان در فرمانداری شاهین شهرومیمه تشکیل شده بود، تصریح کرد: روند فعالیت و حضور اتباع غیر مجاز افغان طی یکسال گذشته در دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار روندی غیر عادی داشته است،

وی افزود: با توجه به مشکلات بهداشتی و همچنین اشغال فرصت های شغلی و فراگیر شدن حضور این افراد در شهرهای مختلف منطقه، وضعیت اسکان و اشتغال مهاجرین به شرایط غیر قابل تحمل خود رسیده است.

نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: در این رابطه ضمن اخطار به وزیر کشور و وزیر کار و رفاه اجتماعی خواستار اجرای طرح ممنوعیت شهرستانی شده ام.

وی با اشاره به مراجعات مکرر مردم و نارضایتی آنها از حضور رو به رشد اتباع افغانی در شهرها و روستاها تسریع کرد: در برخی از نقاط ترکیب جمعیتی به نفع آنها رو به تغییر است و بایستی به سرعت برای این مساله فکری کرد.

حاجی در پایان خطاب به مدیر کل امور اتباع بیگانه استانداری اصفهان یادآور شد: باید با تصمیمی که امروز گرفته می شود تکلیف این مسئله را مشخص کرد و با شناسایی اتباع غیر مجاز بیگانه نسبت به اخراج آنها از کشور اقدام نمود.

فرماندار شهرستان نیز در این جلسه وجود مراکز صنعتی و کشاورزی به ویژه کوره های آجر پزی و سنگبری ها  در شهرستان را علت حضور و اشتغال اتباع خارجی دانست و افزود: با توجه به آمار اتباع مجاز ساکن در شهرستان، بزرگترین مشکل را حضور اتباع خارجی غیر مجاز عنوان کرد.

وی افزود: علیرغم عملکرد خوب نیروی انتظامی شهرستان در دستگیری اتباع خارجی غیر مجاز متاسفانه همچنان شاهد حضور این اتباع هستیم که لازم است تدابیر لازم برای عدم ورود غیر مجاز این افراد اندیشیده شود.

علیرضا بصیری در ادامه با اشاره به وجود اتباع غیر مجاز در بخش میمه از اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری اتباع غیر مجاز در شهرستان خبر داد و بر لزوم همراهی و همکاری مردم در عدم بکارگیری اتباع غیر مجاز در مراکز صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.

وی به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص ثبت نام دانش آموزان اتباع فاقد مدرک شناسایی اشاره کرد  و افزود: دانش آموزانی که در موعد مقرر به دفاتر کفالت مراجعه نموده و ثبت نام کرده اند در سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد.

نحوه اقامت، اشتغال، ازدواج، آموزش، بهداشت و درمان، ترکیب جمعیتی اتباع خارجی از جمله موارد مورد تاکید فرماندار شهرستان به مسئولین مربوطه بود.

گفتنی است کمیسیون ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، بخشداران و روسای دستگاههای عضو کمیسیون شهرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.