گناباد-سابقی:سالن چند منظوره دانشگاه پیام نور گناباد که بر اساس آخرین مهلت قانونی به پیمانکاربنا بوده است که در خرداد سال گذشته به بهره برداری برسد به صورت نیمه کاره رها شده است .

گلایه از نیمه کاره رها شدن سالن چند منظوره دانشگاه پیام نور گناباد

یکی از دانشجویان دختر پیام نور گناباد که برای انجام کار اداری به این دانشگاه مراجعه کرده بود گفت: چند سال است که ما در انتظار کامل شدن این سالن هستیم ولی متاسفانه این امر عملی نشده است.

وی که نخواست نامش بیان شود می گوید: سرمایه  زیادی برای این سالن هزینه شده است اما نیمه تمام و بدون استفاده رها شده و چندین ماه است که هیچ گونه عملیات ساختمانی در آن مشاهده نمی شود.

وی می افزاید: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور گناباد از مرکز شهر و مجتمع های ورزشی فرهنگی شهرستان دوراست این سالن می تواند بسیاری از نیازهای فرهنگی و ورزشی دانشگاه را بخوبی بر طرف کند.

رئیس دانشگاه پیام نور گناباد نیز می گوید: مجوز ساخت این سالن در سال ۱۳۸۸صادر شده است و در همان سال ۷۰۰میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شد اما به دلیل تاخیر در تهیه نقشه جدید در سال نود کلنگ ساخت آن بر زمین زده شد.

کاظم گلباف گفت: بر اساس قراردادی که سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور استان با پیمانکار بسته است قرار بوده این سالن در سال ۹۱ تحویل داده شود.

وی عدم توانمندی پیمانکار این پروژه را در نیمه کاره رها شدن آن موثر می داند  و می گوید: این پیمانکار چندین ماه است که گناباد را ترک کرده است و پاسخ گوی تماس های تلفنی نیز نمی باشد.

وی با نشان دادن مصالح ساختمانی و تعدادی در و پنجره و کانال کولر اضافه می کند: همه این مصالح این جا رها شده اند و در معرض خطرات احتمالی از جمله مستهلک شدن هستند.

وی می گوید: متاسفانه پیمانکار این پروژه به چندین مصالح فروشی در گناباد مقروض است و کار به مراجع قضایی هم کشیده شده است ، بعضی از طلبکارها حکم توقیف بعضی از وسایل مثل دستگاه تولید بتن را هم گرفته اند که ما با این ادله که شاید همه این وسایل متعلق به پیمانکار طرح نباشد جلوی اجرای این حکم را گرفتیم.

وی می افزاید: بارها ما از سازمان مرکزی خلع ید این پیمانکار را خواستار شده ایم اما متاسفانه ترتیب اثر داده نشده است.

وی ادامه می دهد: بر اساس بر آوردی که صورت گرفته است تا کنون یک میلیارد دویست و پنجاه و شش میلیون تومان برای ساخت این سالن چند منظوره هزینه شده است و پروژه حدود هفتاد درصد پیشرفت داشته است.

وی می گوید: من در سال گذشته در هفته دولت در جمع خبرنگاران علی رغم اینکه آخرین مهلت برای تکمیل این پروژه به پایان رسیده بود قول تکمیل آن را در دهه فجر دادم ولی امروز از همه خبرنگاران و دانشجویان محترم عذرخواهی می کنم که به این قول جامه عمل پوشانده نشده است.

گلباف اضافه می کند: روزی که من قول تکمیل پروژه را در دهه فجر دادم بعد از خاموشی طولانی پروژه فردی از طرف پیمانکار شروع به کار کرد ولی پس از مدتی او نیز کار را ترک کرد و از آن زمان پروژه به یاد خدا رها شده است.

وی می گوید: بعضی از مصالح فروشی ها شهرستان با تعهد اخلاقی که شخصا به آنها داده ام جنس به پیمانکار فروخته اند که این تعهد نیز بر دوش من باقی مانده است.

وی با اشاره به سنگ نمای سالن که فرو ریخته اند می افزاید: هنوز سالن به بهره برداری نرسیده همه این سنگ ها فرو ریخته اند که نشان از سهل انگاری پیمانکار طرح دارد.

مهندس ناظر محلی پروژه نیز ضمن تایید نیمه کاره رها شدن سالن چند منظوره پیام نور گناباد گفت: کار ۶۰ تا هفتاد درصد درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: در چنین مواقعی باید کار فرما مدیریت و توانمندی داشته باشد که اگر کار بر اساس قرارداد از نظر زمان عقب باشد بر طبق ماده ۴۶ و ۴۸ با پیمانکار خاتمه پیمان دهد و کار را با شرایط جدید به پیمانکار جدید واگذار نماید تا پروژه ای در صورت داشتن اعتبار بهره برداری از آن به تاخیر نیفتد.

علی اکبر یعقوبی ادامه داد: به درازا کشیدن پروژه های ساختمانی ضرر و زیان فراوانی را بر بیت المال تحمیل می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پیمانکار پروژه را رها کرده است گفت: حدس من این است که در میانه کار به علت گرانی مصالح پیمانکار متوجه ضرر و زیان خود شده و از طرفی تعدیل (مبلغی است که در طول اجرای یک پروژه نسبت به تورم به کل قرارداد اضافه می شود) هم شامل پروژه نشده است و پیمانکار برای جلو گیری از ضرر بیشتر کار را رها کرده است.

نماینده مردم شهرستان های گناباد و بجستان نیز در این خصوص می گوید: تقاضای ما این است که توسط سازمان مرکزی پیام نور خلع ید پیمانکار سالن چند منظوره پیام نور گناباد صادر شود و خاتمه پیمان اعلام گردد.

حجه الاسلام محمد رجایی می افزاید: پی گیریهایی نیز در این خصوص انجام گرفته است که ترتیبی اتخاذ شود که تکمیل پروژه به صورت امانی به خود دانشگاه پیام نور گناباد واگذار شود.

وی ادامه می دهد: به محض اینکه پی گیریها منجر به نتیجه ای شود اطلاع رسانی خواهد شد.

تلاش برای تماس با ناظر استانی پروژه و همچنین پیمانکار آن به جایی نرسید.

دانشگاه پیام نور گناباد به گفته کاظم گلباف یک هزار و پانصد هیجده نفر دانشجو دارد که در سی و چهار رشته کارشناسی و پنج رشته کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.