سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی گفت: دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال پایدار و توجه ویژه به تولیدات داخلی است.

ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه دولت است

به گزارش خبرنگار قدس آتلاین از بجنورد، محمود دلپسند در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: در مباحث توسعه ای ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه است چرا که موجب رشد اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که، نرخ مشارکت اقتصادی مردم در استان بالا است، افزود: بالا بودن تعداد نیروهای جوان و آماده به کار از پتانسیل های خوبی برای توسعه استان است و لازمه بهره مندی از این ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار است.
 وی ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه استان 42 درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است و باید سایر بخش ها مانند صنعت و تولید نیز به موازات آن پیشرفت داشته باشند.
دلپسند گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان هزار و 250 میلیارد تومان تسهیلات به بانک های استان ابلاغ و بر اساس آن باید تسهیلات بدون رعایت منابع و مصارف بانک ها در اختیار فعالان اقتصادی و تولید کنندگان این استان قرار می گرفت.
وی بیان داشت: متاسفانه تنها درصد کمی از این اعتبارات جذب شده است و باید بانک ها در این راستا اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشند و متناسب با نیاز استان به متقاضان ایجاد واحدهای تولیدی تسهیلات دهند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری افزود: توانمند نمودن متقاضیان ایجاد واحد های تولیدی، برگزاری کلاس های آموزشی و آشنا نمودن تولید کنندگان با قوانین مالیاتی و حمایتی و آگاه بخشی آنان در خصوص تحولات بازار توسط مسولین و دستگاههای ذی ربط ضروری است.
محمود دلپسند اظهار داشت: باید زنجیره تولید و مصرف به هم وصل شوند و ماحصل آن برخورداری درست از منابع  و رضایتمندی مصرف کننده گان باشد.
وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی نیز باید متناسب با شرایط و نیاز بازار فعالیت داشته و به دنبال تنوع محصولات و تولیدات خود باشند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.