قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان داورزن گفت : این شهرستان با ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت کنجد رتبه نخست تولید این محصول در استان خراسان رضوی را دارد.

داورزن رتبه نخست تولید کنجد در استان است

حسین تاج آبادی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار افزود : با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه بعد از برداشت محصولات جالیز، محصول کنجد در این شهرستان با راهنمایی های کارشناسان جهاد کشاورزی و رعایت کامل اصول فنی انجام می شود.

وی یاد آور شد : سال گذشته نیز 400 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت محصول کنجد بود که 480 تن کنجد از این سطح به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به رعایت کامل اصول فنی و همچنین طی صحیح مراحل داشت از جمله کود دهی مناسب و مبارزه به موقع با آفت کرم ، پیش بینی کرد امسال می توان بیش از 480 تن کنجد در این شهرستان برداشت شود.

تاج آبادی با بیان اینکه در این شهرستان به طور میانگین از هر هکتار محصول زیر کشت یک هزار و 200 کیلو گرم کنجد برداشت می شود ادامه داد : برداشت محصول کنجد دراین شهرستان از 15 مهر ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد .

وی با اشاره به معرفی محصولات این شهرستان اظهار داشت : محصولات جالیزی،ذرت، پنبه، یونجه، فلفل قرمز، گیاهان دارویی، گندم و جو از عمده محصولات شهرستان داورزن است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان داورزن  اراضی زراعی این شهرستان را بالغ بر 50 هزار هکتار عنوان کرد ودر عین حال گفت :  چهار هزار و 750 بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور در این شهرستان فعالیت دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.