وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تدابیر اتخاذ شده و تامین منابع مورد نیاز، روند اجرای پروژه کریدور علمی و فناوری رضوی در استان خراسان رضوی شتاب می گیرد.

وزیر ارتباطات: اجرای کریدور علمی و فناوری رضوی شتاب می گیرد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی به ایرنا، محمود واعظی در مراسم معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پروژه های زیرساختی ارتباطی نظیر کریدور علمی و فناوری بطور جدی حمایت می کند.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در مشهد گفت: خدمت در استانی که به حضرت امام رضا (ع) نسبت دارد، توفیق بزرگی است که باید از آن به نحو شایسته استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم، با اشاره به جایگاه استان در تقسیم کار ملی و تردد سالانه حدود 30 میلیون زائر داخلی و خارجی در آن، تامین زیر ساخت های ارتباطی را مهم ارزیابی کرد.
علیرضا رشیدیان با بیان اینکه مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده، تاکید کرد: توجه به حوزه فناوری و اطلاعات باید مد نظر قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی تحقق کریدور علمی و فناوری رضوی را یکی از مطالبات جدی استان در این حوزه دانست و بر لزوم شتاب در اجرایی شدن آن تاکید کرد.
در این مراسم از خدمات احمد تقی آبادی قدردانی و محمدرضا خلیلی به عنوان مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی معرفی شد.
محمدرضا خلیلی پیش از این مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی بود.
کریدورهای علم و فناوری، شبکه ای انبوه از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، زیرساخت های ارتباطی و اطلاعات است که در یک امتداد جغرافیایی و بر اساس نظام مدرن با اهداف، راهکارهای معین و هماهنگ شکل می گیرد.
این مراکز با جذب سرمایه های ملی، منطقه ای، اشتراک منافع آورده های همه طرفهای ذینفع و هم افزایی میان سازمان ها، مراکز و موسسات سبب ارتقای نوآوری، توسعه علم و فناوری و در نتیجه توسعه تولید، اقتصاد و ایجاد جامعه دانایی محور می شوند.
ساخت کریدور علم و فناوری استان خراسان رضوی مردادماه سال 1387 توسط استاندار وقت آغاز شد اما از آن زمان تاکنون، عملیات اجرایی خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.