قدس آنلاین - ایلام: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان ایلام گفت: در چهارماهه ابتدای سال جاری، بیش از ۹۲۹ هزار واکسیناسیون احشام علیه بیماری بروسلوز انجام شده است.

انجام بیش از ۹۲۹ هزار واکسیناسیون بروسلوز احشام در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر روح اله دلخواه با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و برنامه ریزیهای صورت گرفته پیش بینی می شد که 460 هزار راس واکسیناسیون بروسلوز گوسفند و بز در طول سال انجام گیرد، اظهارداشت: با تلاش کارکنان خدوم دامپزشکی تا کنون 750 هزار و 360 راس گوسفند و بز به منظور پیشگیری از ابتلاء دامها به بروسلوز و کنترل بیماری تب مالت در انسان واکسینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه اول سال جاری بمنظور پیشگیری از بیماری بروسلوز در سطح استان 929 هزار و 581 راس دام واکسینه شده است، افزود: عملکرد دامپزشکی در خصوص مایه کوبی بروسلوز گوسفند و بز تاکنون 163 درصد بوده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان ایلام به پیش بینی انجام 246 هزار رأس واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله در سال جاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در چهار ماهه اول سال جاری 178 هزار و 951 راس بره و بزغاله بر علیه بروسلوز واکسینه شده است که 73 درصد از این پیش بینی محقق گردیده است.

دکتر روح اله دلخواه با اشاره به اهمیت پیشگیری از شیوع تب مالت یادآور شد: این بیماری خسارت های اقتصادی زیادی دارد و برای پیشگیری از آن برنامه ای تحت عنوان پیشگیری و کنترل هدفمند بیماری بروسلوز در جمعیت دامی و نهایتاً جامعه انسانی توسط دامپزشکی استان در حال اجرا می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.