وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان امسال سرعت پهنای باند اینترنت کشور به ۴ هزار گیگا بایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

افزایش سرعت پهنای باند اینترنت به ۴ هزار گیگابایت بر ثانیه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم،  محمود واعظی صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: در گذشته سرعت پهنای باند اینترنت 600 گیگا بایت بر ثانیه بود که در دو سال گذشته این میزان به 2 هزار و 400 گیگا بایت بر ثانیه رسید.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان امسال این رقم به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه برسد، افزود: امسال 25 هزار روستا در کشور نیز به شبکه اینترنت پرسرعت وصل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت باید از نقاط مختلف به استان خراسان جنوبی توجه ویژه داشته باشد، بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در سال‌های گذشته درگیر موضوع خشکسالی است و با توجه به هم‌مرزی این استان با کشور افغانستان ایجاد امنیت و رفاه در این استان یکی از وظایف اصلی دولت است.

واعظی با اشاره اینکه اگر مرزنشینان امنیت داشته باشند، نیروهای مسلح آرامش دارند، تصریح کرد: روستاها به دلایل خاص از جمله خشکسالی نباید خالی از سکنه باشند که در این راستا دولت اهمیت زیادی قائل شده است.

وی گفت: دولت نگاهش مثل نگاه‌ دولت‌های گذشته نیست بلکه نگاه و رویکردش به آینده است که امید است با هدایت‌های رهبری و اعتماد به مردم و تقابلی که بین دولت و مردم به وجود آمد بر مشکلات فائق شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در مذاکرات هسته‌ای کشور ایران در برابر ابر قدرت‌های دنیا ایستاد که این کار بزرگی بود که انجام شد و ما در مذاکرات هسته‌ای دستاوردهای بزرگی دنبال می‌کنیم و معتقد هستیم تمام حقوق هسته‌ای در کشور باید حفظ و تحریم‌های ظالمانه برداشته شود.

واعظی بیان کرد: این یکی از وعده‌های دولت یازدهم بود و برداشتن تحریم‌ها  تنها از طریق کتبی انجام نمی‌شود بلکه باید عملا انجام شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال از رکود خارج شویم و سال آینده سال رونق اقتصادی اشتغال و فعالیت‌های مختلف برای ما باشد.

وی اظهار داشت: هر دولتی که از مردم فاصله بگیرد به بیراهه می‌رود و معتقد هستیم در حال حاضر فشار روی مردم است اما دولت در تلاش است تا مشکلات را برطرف کند و با توجه به سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی تعهداتی را داشته که استاندار هم پیگیر است تا محقق شود چرا که خراسان جنوبی یکی از استان‌های پهناور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در خراسان جنوبی به دنبال تامین زیرساخت‌ها در بخش مخابرات هستیم، گفت: در خراسان جنوبی تمام روستاهای بالای 15 خانوار به وسایل ارتباط جمعی برخوردار هستند.

واعظی گفت: سال گذشته حدود 85 تا 90 درصد روستاهای خراسان جنووبی به اینترنت وصل شدند و امسال نیز بیش از 360 روستای دیگر را برای ارتباط به اینترنت در دستور کار داریم و پهنای باند استان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را رفع کند، بیان کرد: فضای مجازی یک فرصت و یک تهدید است که باید تلاش کنیم از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.