مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: راه و شهرسازی استان در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد.

بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی خراسان رضوی به پیمانکاران

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم احمد برادران فرماندار سبزوار صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه راه و شهر سازی شهرستان با اشاره به وجود 140 پروژه عمرانی نیمه تمام در شهرستان، اظهار داشت: به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

برادران با بیان اینکه هزینه پروژه‌های عمرانی بسیار بالا است، افزود: این هزینه‌ها باید مدیریت شود و در بسیاری از این پروژه‌ها امکان انتقال اعتبارات وجود دارد.

وی با اشاره به بحث واگذاری زمین برای آموزش‌های عالی در سطح شهرستان، افزود: بسیاری از موسسات دولتی و غیردولتی شهرستان در بحث آموزش‌های عالی مانند دانشگاه علوم قرآنی، دانشگاه فنی امام خمینی (ره)، دانشگاه فرهنگیان و... تقاضای زمین کرده‌اند که ارائه زمین به این موسسات در بالا بردن سطح علمی شهرستان نقش بسزایی دارد.

شهردار سبزوار نیز در این جلسه با اشاره به پروژه اتصال امام زاده شعیب به کمربندی سبزوار – مشهد، خاطرنشان کرد: این پروژه از مهمترین پروژه‌های غرب خراسان است که برای شهرستان سبزوار و زائران بارگاه حضرت ثامن الحجج (ع) بسیار کارآمد و حائز اهمیت است.

محمد علی طالبی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه مصوب کمیسیون ماده 5 را دارد اگر اهداء زمین از اراضی ذخیره شهرداری انجام شود با اجرای طرح کار مهم و ارزشمندی برای مردم شهرستان و زائران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سبزوار با داشتن 3 طرح تفضیلی در حال اجرا تنها شهر در جهان در این زمینه است، یادآور شد: قرار داد با مشاور برای تامین نقدینگی طرح تفضیلی 91 بسته شده است و در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به کوی گلستان، عنوان کرد: کوی گلستان مانند یک استخوان شکسته در میان گوشت سبزوار است که هنوز کمیسیون ماده 5 آن در استانداری مانده و ابلاغ نشده و اگر در این زمینه ورود جدی نداشته باشیم خطرات زیادی ما را تهدید می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان، گفت: با وجود اینکه مسکن مهر طرح خوب بود ولی نقطه ضعف آن مکان یابی و ساخت مازاد مسکن بود که در این زمینه دچار اشتباه شدیم.

محمدرضا اخوان عبد الهیان با بیان اینکه اگر در مناطقی از استان به تعداد نیاز مسکن ساخته می‌شد اداره راه و شهر سازی قادر به مدیریت کل راه‌های استان بود، اظهار داشت: متاسفانه در برخی مناطق با ارزیابی اشتباه مازاد مسکن مهر وجود دارد که می‌شد از آن هزینه‌ها برای مدیریت راه‌های استان و حتی راه‌های روستایی استفاده شود.

وی با بیان اینکه اولویت کار با اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، افزود: در همین راستا تا حد امکان از شروع پروژه‌های جدید در استان به دلیل کمبود و محدودیت اعتبارات جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اعتبارات بوده ولی تخصیص اعتبارات صورت نگرفته است، تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی استان در حال حاضر بیش از 200 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد.

اخوان همچنین با بیان اینکه امور مربوط به پروژه حرم تا حرم در دستور کار قرار دارد و در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در بحث روکش آسفالت در سطح شهرستان سبزوار از سال گذشته تاکنون حدود 34 میلیارد تومان هزینه شده یعنی بیش از 50 درصد اعتبارات روکش آسفالت استان در سبزوار هزینه شده است که در سطح استان بی‌نظیر است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.