بجنورد-خبرنگار قدس:  معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر اساسی ترین نقطه ادبیات است و می تواند به عنوان ابزاری موثر در حوزه هنر فعالیت کند...

حضور کشور تاجیکستان در جشنواره تئاتر رضوی بجنورد

 
علی مراد خانی در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: لازم است تا برای استقرار دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی بعد از اتمام جشنواره دهم معرفی شود.
وی گفت: افزون با انتخاب دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ، فضا و برنامه ها توسط شورای سیاستگذاری جشنواره تدوین خواهد شد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور کشور تاجیکستان در دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ،بیان کرد: این جشنواره به مباحث هویتی و باور های موجود در جامعه می پردازد که باید محتوای ارزشی دینی داشته و خروجی جشنواره سبب تبیین و ترویج انسانیت ،معرفت و پاکدامنی شود.
وی بر ارتقای کیفیت آثار نمایشی در جشنواره‌های تئاتر هم تاکید کرد و یادآور شد: با ارتقای سطح کارها می‌توان یکی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره‌ها را بیش از پیش محقق ساخت.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال سال تئاتر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام گذاری شده است، تصریح کرد: در این راستا 20درصد از اعتبارات این معاونت به تئاتر اختصاص می‌یابد.
مراد خانی گفت: این اعتبارات عمدتا به زیر ساخت های تئاتر با انعقاد تفاهم نامه‌های ادارات کل ارشاد با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.
مراد خانی یادآور شد: هم اکنون در اجرای این تفاهم نامه‌ها طرح‌های مختلفی برای تامین زیرساخت‌های نمایش در حال انجام است.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حمایت‌های لازم برای ساخت این فضاها، در زمینه تجهیزات اقدامات حمایتی را انجام خواهد داد.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از گروه‌های نمایشی را از دیگر رویکردهای این معاونت برشمرد و گفت: البته باید خود گروه‌ها نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند.
مرادخانی با اشاره به بین المللی شدن جشنواره سراسری تئاتر رضوی ، تاکید کرد: تصور از بین المللی بودن جشنواره تئاتر رضوی لزوما با دعوت از تعدادی کشور خارجی محقق نمی شود بلکه باید این جشنواره در بخش های مختلف همانند داوری،آثار،محتوای نمایشی و بازیگر مقبولیت جهانی پیدا کند.
مرادخانی با اشاره به افتتاح تماشاخانه شمس در بجنورد،یادآورشد: با راه اندازی این پلاتو ،موجی در دیگر استان های کشور به منظور ایجاد پلاتو اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به نقش حاکمیتی، هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاهش تصدی گری دولت ایجاد سراهای فرهنگی در استان ها  با مشارکت شهرداری ها و بخش خصوصی را از برنامه های معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در حوزه هنر دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.