قدس انلاین – سعید کوشافر:بیانات دیروز مقام معظم رهبری بار دیگر هشداری پیش روی سیاستگذاران درعرصه های سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی قرار داد و چشم انها را بر روی برخی واقعیت ها گشودند ؛ والبته به مستکبران جهانی که درخرقه غرورشان گم شده اند فهماندند که ایران وایرانی همیشه بیدار وهوشیار است و هرگز با یک توافق خود را درمقابل سیاستهای استکباری وتفرقه افکنانه انها تسلیم نخواهد کرد.

ایران قدرت اول منطقه است و اجازه نفوذ به آمریکا وصهیونیستها رانمیدهد/آمریکا درپی فرقه سازی و ایجاد وابستگی اقتصادی درایران است/مردم ایران هرگز از آرمانهایشان دست نخواهند کشید

دراین میان امروز مقامهای مسوول نیز ابعاددیگری از پروژه  غرب برای نفوذ درایران ومنطقه و تلاش انها برای ایجاد تفرقه میان مردم کشورمان و البته ملتهای منطقه را بیان کردند ؛ دراین حال به کسانی که خواسته وناخواسته درجهت این اهداف گام برمیدارند نیز هشدار دادند که این سیاستها هرگز درمیان ملت بیدار ایران وملتهای مسلمان منطقه که بیداری را تجربه کرده اند جایگاهی نخواهد داشت .

*** ایران اجازه نفوذ را به آمریکا نخواهد داد

دراین راستا رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: با توجه به اینکه ایران قدرت اول منطقه است و برای خود نقش مهمی در حمایت از خط مقاومت در برابر سلطه‌جویی آمریکا و توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها قائل است، اجازه توسعه و نفوذ را به آمریکا نخواهد داد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سخنان مقام معظم رهبری روز گذشته خطوط بسیار مهم و روشنی را در خصوص استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه مشخص کرد و یکی از مهم‌ترین مطالبی که ایشان فرمودند،‌ این بود که جمهوری اسلامی دولت ایالات متحده آمریکا که در منطقه آبرویی ندارد و از عراق و افغانستان با اراده مردم اخراج شده است می‌خواهد با لطایف الهیل و از طرق پیچیده سیاسی و بین‌المللی نفوذ خود را در منطقه برقرار کند.

ولایتی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران قدرت اول منطقه است و برای خود نقش  مهمی در حمایت از خط مقاومت در برابر سلطه‌جویی آمریکا و توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها قائل است، اجازه توسعه و نفوذ را به آمریکا نخواهد داد.

وی با اشاره به تشریح دلایل عدم اجازه ایران به آمریکا گفت: درباره نفوذ در کشورهای متحد و دوست ایران از نظر جمهوری اسلامی پسندیده نیست که ایران ملت‌های دوست را تنها بگذارد تا مجددا آمریکا نفوذ خود را در آنجا برقرار کند؛ اگر اینها در هر یک از کشورهای منطقه نفوذ کنند، راه برای نفوذشان تسهیل خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص افزود: برای جلوگیری از نفوذ نامشروع منطقه‌‌ای آمریکا در منطقه غرب آسیا باید از همان ابتدا از مقدماتی که آمریکایی‌ها برای گسترش نفوذ خود پیگیری می‌کنند، ممانعت کنند چرا که در آن صورت هیچ کشور منطقه‌ای از نفوذ کم یا زیاد آمریکایی‌ها مصون نخواهد بود و خط استراتژیکی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده براساس جلوگیری از نفوذ بیگانگان و در رأس آن آمریکا است؛ آثار آن را از یمن تا عراق، لبنان، سوریه و فلسطین مشاهده می‌کنیم.

ولایتی با اشاره به وضعیت یمن گفت: می‌بینیم که رژیم سعودی با سلاح، هواپیما و اطلاعات ماهواره‌ای آمریکایی‌ها بی‌دریغ همه مناطق یمن را مورد حمله قرار می‌دهد و تمام آثار تمدنی و ساختار زیربنایی این کشور را از بین می‌برد. این اقدام با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد و آمریکا هیچ تلاشی را برای جلوگیری از این هجوم شیطانی 5 ماهه به این کشور در شورای امنیت سازمان ملل انجام نمی‌هد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کلام مقام معظم رهبری روشن است و تکلیف جمهوری اسلامی ایران در منطقه از گذشته روشن بود و با کلام ایشان روشن‌تر و محکم‌تر شده است.

***ایران با آمریکا آشتی نکرده است

همچنین امام جمعه موقت تهران گفت: مذاکره ایران با گروه 1+5 به معنای آشتی ما با آمریکا نیست.

آیت الله سید احمد خاتمی افزود:آمریکا از 28 مرداد سال 1332تاکنون بیشترین جنایات را در حق ملت ایران انجام داده است.

وی، با بیان اینکه ایران با آمریکا اختلاف 180 درجه ای دارد، گفت: آمریکا چه در موضوع هسته ای و چه در موضوعات دیگر از جمله جهان اسلام و فرقه سازی، شیطنت های بسیاری در منطقه انجام داده، که این امر باید به خوبی از سوی امامان جماعات برای مردم تشریح شود.

دراین حال سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند فناوری را به ایران بیاورند بلکه می‌خواهند اقتصاد وابسته مصرفی را با پرچم خود در کشورمان احیاء کنند.

سید محمدصادق خرازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: این سخنان یکی از مهمترین سخنان ایشان در سال جاری بود و ایشان با توجه به تحولات مهم در عرصه بین الملل با این سخنان راهبردی مهم، نظرات جمهوری اسلامی ایران را تبیین فرمودند.

افزود: آمریکایی ها برای تنظیم مناسبات خود با کشورها سعی می کنند ابتدا نمادهای خود را به آن کشورها صادر کنند از جمله برخی صنایع مصرفی و اقتصادی وابسته به ایالات متحده که بیشتر نمادی اجتماعی دارد.

وی گفت: آنها با این کار می خواهند نشان بدهند که پرچم ایلات متحده در آن کشور برافراشته شده است.

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد افزود: آنها سعی می کنند کارشناسان خود را به آن کشورها بفرستند و از عمیق ترین لایه های اجتماعی کشور هدف خود نفوذ و منافع ملی خود را تامین کنند.   

خرازی ادامه داد: آمریکایی ها می خواهند به طور هدفمند در جهت مهار و کنترل جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا مظهر  و پایگاه اصلی لیبرالیسم است و نظام فکری  آنها مبتنی بر آن  است .

خرازی افزود: آنها نمی خواهند فناوری را به ایران بیاورند بلکه می خواهند اقتصاد  وابسته مصرفی  را با پرچم خود در کشورمان  احیاء کنند .

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد گفت: آنها منافع  خود را در حفظ قدرت کشورهای مستقل و بزرگ نمی دانند به همین علت می خواهند عراق ، سوریه  و یمن را  به چند کشور تقسیم کنند تا نظام های وابسته  خود را راحت تر ایجاد کنند .

وی افزود: پشت نظام سلطه، تشکیلات فرهنگی و سیاسی است  تا منطقه را  مدیریت کنند.

***نهضت مبارزه با استکبار متوقف نمی شود

دراین حال نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه با استکبار همواره در دستور کار نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصور نشود چون توافق هسته ای صورت گرفته است این موضوع از دستور کار خارج شده است.

منصور حقیقت پور با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری گفت: ایشان در دیدار اخیر با علما، بر مبارزه با استکبار  تاکید بسیاری داشتند و این تاکید نشان می دهد مبارزه ایران با این مسئله همچنان ادامه دارد و تلاش آمریکا برای ملغی کردن مهم ترین هدف ایران به نتیجه نخواهد رسید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه داد: تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران برکسی پوشیده نیست. نقشه‌ نظام سلطه در منطقه بر دو پایه‌ی ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که بنابراین با توجه به توصیه مقام معظم رهبری باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.

وی اظهار داشت: توطئه‌های استکبار در منطقه سابقه طولانی دارد اما فشارها از زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید افزایش یافته است. این فشارها برای آن است که این انقلاب به کشورهای دیگر صادر نشود اما در سالهای اخیر ثابت شد انقلاب اسلامی راه خود را پیدا می کند و کشورهای اسلامی می رسد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مخالفان انقلاب اسلامی تصور می کنند توانسته اند مانع نهضت بیداری اسلامی شوند و آن را به خ وبی سرکوب کرده اند اما نمی دانند که این نهضت سرکوب شدنی نیست و همچنان ادامه خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بنابراین همه دنیا بدانند مبارزه با استکبار و صدور انقلاب اسلامی با وجود توافق هسته ای متوقف نشده است بلکه با اثبات چهره صلح آمیز ایران این نهضت ادامه خواهد یافت.

***نبرد جبهه حق و باطل همچنان ادامه دارد

درهمین حال عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبرد جبهه حق و باطل همچنان ادامه دارد و اجازه نفوذ آمریکایی ها در داخل کشور را نمی دهیم، گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام و یک موضوع کیفیتی و اعتباری برای مسلمانان است.

عباسعلی منصوری آرانی درگفت و‌گو با خانه ملت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان دراجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اتحادیه رادیو وتلویزیون های اسلامی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای احکام الهی توسط امام خمینی(ره) بنا شد،گفت: تمام دکترین و استراتژی و قانون اساسی ما در مسیر احکام نورانی اسلام و قرآن، احادیث و روایات است.

نماینده مردم کاشان،آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قرآن همواره بر نبرد جبهه حق و باطل تأکید شده است،افزود: همانطور که حضرت امام(ه) و مقام معظم رهبری فرمودند جنگ بین حق و باطل پایان پذیر است.

منصوری با تأکید براینکه دررأس جبهه باطل که ما آن را جبهه شیطانی قلمداد می کنیم درحال حاضر  سیاست‌های آمریکا است ادامه داد: لذا ما هم دراین مبارزه که به شکل‌های مختلفی پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته مبارزه خود را ادامه داده و مادامی که بر اصول خود هستیم این مبارزه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شیاطین اعم از آمریکا و انگلیس سعی می کنند که در جبهه های مختلف این مبارزه را داشته باشند، اظهار داشت: بارزترین شکل مبارزه را ما درحال حاضر در جبهه فرهنگی با تهاجم فرهنگی در جبهه اقتصادی به شکل های مختلف و در جبهه سیاسی شاهد هستیم.

عضوفراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به اینکه این مبارزه تاکتیک ها و روش‌های خاص خود را طلب می کند، تصریح کرد: ما باید ضمن وحدت داخلی درکشور و در دنیای اسلام به این مبارزه و تلاش به صورت هوشمندانه ادامه دهیم.

منصوری با بیان براینکه فلسطین برای جهان اسلام یک موضوع کیفیتی و اعتباری است،افزود: آمریکا و انگلیس با هزینه‌هایی که بر جهان اسلام وارد کردند سرزمین مسلمانان را اشغال کرده و صهیونیست ها را در آن جای دادند که این کار نماد حیثیتی و اعتباری برای ما به وجود آورد.

وی با تأکید براینکه فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است، تصریح کرد: ما هرگز این سمبل و نماد استقامت را فراموش نمی کنیم و اگر می خواهیم پویایی و حیات درجهان اسلام ادامه داشته باشد، باید این زخم وجراحت که استکبار به جهان اسلام وارد کرده ترمیم پیدا کند،که این امکان پذیر نیست مگر اینکه همه جهان اسلام دست به دست هم داده و به فلسطین کمک کنیم و سرزمین فلسطین را از اشغال نجات دهیم.

همچنین عضو فراکسیون اصولگران رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه خطوط قرمز ما مشخص، شفاف و روشن است، گفت:آمریکایی‌ها بدانند که حمایت ما از مردم مظلوم فلسطین، سوریه، یمن ادامه دارد و بر آن پافشاری کرده و همواره هم جزو خطوط قرمز کشور است.

بهروز نعمتی درمورد فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، گفت: موضوعاتی که همیشه وجود داشته و دارد این است که تا زمانی که آمریکایی‌ها خصلت درنده خویی و گرگ گونه خود دست برندارند، مواضع ما، همان مواضع  گذشته است.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی درخصوص خطوط قرمزی که رهبری ترسیم کردند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بدانند که حمایت ما از مردم مظلوم فلسطین، سوریه، یمن ادامه دارد و بر آن پافشاری خواهیم کرد و همواره هم جزو خطوط قرمز کشور است.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای، افزود: موضوع مذاکرات هسته‌ای جزء سیاست کلی نظام است و این موضوع نمی‌تواند مبنایی برای روابط ما با آمریکایی‌ها باشد و تا زمانی که آمریکایی‌ها خصلت درنده خویی را کنار نگذارند، قطعا با آنها سر سازش نخواهیم داشت.

نعمتی با بیان اینکه خطوط قرمز ما همان خطوط قرمزی است که حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کردند، گفت: نباید از یاد ببریم که امریکایی‌ها با هر روشی در هر دوره‌ای خواستند ضربات سنگینی به نظام و کشور وارد کنند.

وی تصریح کرد:از جمله اقدامات آمریکا ترور افراد درجه یک نظام مانند ترور شهیدان باهنر، رجایی و بهشتی بوده که این به سیاست‌های آمریکا برمی‌گردد که با تغدیه گروه‌ها و یا منافقین اقدام به این کار کردند.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت افزود:آمریکایی‌ها در هر مقطعی چه در موضوع فتنه 88 و چه در قبل از آن و چه درموضوع طبس، همواره سعی کردند که به نظام ما لطمه زده و آسیب جدی وارد کنند، که با درایت‌های رهبری و حضور مردم و مسوولان این موضوع رفع شد.

عضوفراکسیون اصولگران رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم اگر آمریکایی‌ها دست از خصلت درنده خویی خود برندارند، قطعا سیاست‌ ما همان سیاست گذشته خواهد بود و خطوط قرمز ما مشخص، شفاف و روشن است.

***رد پای آمریکا درمنطقه

دراین راستا یک عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی مهم شان در روز گذشته تصریح کردند آمریکایی‌ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و آمریکا تکلیفش معلوم نشده است وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند، آمریکا که به واسطه انقلاب ایران نفوذ خود را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا از دست داد و با اقدامات سال های گذشته و صدها میلیارد هزینه نتوانست جلوی افول قدرت خود را سد کند و امنیت اسراییل را در برابر قدرت مقاومت حزب الله لبنان و رزمندگان فلسطین تضمین کند تنها راه حل خود را در مهار ایران و قدرت منطقه ای ایران از طریق ایجاد اختلاف و نفوذ در کشور جستجو می کند.

دهقان تصریح کرد: نمی توان تصور نفوذ آمریکا و یا هر کشور دیگری را به ذهن متبادر کرد مگر اینکه برخی افرد و یا جریاناتی در داخل کشور هدف به دلیل سادگی  و یا وادادگی یا شیفتگی در برابر غرب و وابستگی این نفوذ را تسهیل کنند. در زمان یکی از وزرای دولتهای گذشته که از همین مجلس رای اعتماد گرفت چه کسی تصور می کرد این فرد روزی لباس نوکری انگلیس و آمریکا را به تن کند.

وی ادامه داد: زمانی‌که تعدادی در مجلس ششم ادعای دفاع از حقوق ملت ایران می کردند و به همین بهانه نظام اسلامی را به باد ناسزا می گرفتند چه کسی می توانست تصور کند این افراد روزی در خدمت سرویس های امنیتی انگلیس و آمریکا قرار می گیرند و از رسانه های خارجی علیه منافع ملت ایران سخن پراکنی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: امروز دهها نفر از فعالان سیاسی در دولت های گذشته از وزیر و وکیل گرفته تا تعدادی از مدعیان فهم سیاسی در خدمت سرویس های امنیتی دشمنان این ملت و هم‌پیاله های منافقین در اروپا و آمریکا هستند این موارد جز در اثر اعمال نفوذ غرب در برخی شخصیت های دارای ضعف نفس اتفاق نیفتاد و اکنون همه جریانات سیاسی و مسئولان باید این هشدار رهبری را جدی بگیرند و مراقب نفوذ دشمنان و تاثیرگذاری آنها در مقدرات کشور باشند.

دراین خصوص یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز  با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این فرمایشات سیاست کلی نظام را در قبال نفوذ اقتصادی‌، سیاسی و فرهنگی آمریکا تبیین و در مقابله با آن تاکید کردند .طبیعتا ایشان در امور کشور به طور کامل اشراف دارند که مذاکرات هسته‌ای نیز با تدابیر ایشان شکل گرفت و همچنین توافق برجام نیز مبتنی برسیاست‌های کلی ‌و خطوط قرمز نظام و منافع ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اصل 57 قانون اساسی گفت: طبق این اصل قوای حاکم بر جمهوری اسلامی زیرنظر ولایت مطلقه و امامت امت کار می‌کنند که در این شرایط برخی مغرضان سیاسی تلاش می‌کنند فراتر از قانون اساسی و سیاست‌های نظام افکار‌، اندیشه‌ها‌ و آرزوهای خود را بر جامعه تحمیل کنند. حال سوال این است آیا بهتر نیست موضع‌گیری‌ها بر پایه اعلام مواضع خود باشد‌، نه اینکه از زبان مقام معظم رهبری سخن بگوییم؟

دواتگری یادآور شد:  چرا اصرار دارید این موضوع را به مخاطبان‌تان القا کنید که رهبر انقلاب مثل شما فکر و تحلیل می‌کند و می‌فهمد؟ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عیدفطر ضمن اعلام مواضع صریح در این باره‌، مطالب شفافی را به شخصیت‌های نظام مطرح کردند. در این شرایط آیا بهتر نیست بیان صریح رهبری در مورد طی مسیر قانونی و تصویب یا عدم تصویب را براساس مصالح ملی به گوش جان سپرده و از شتاب‌زدگی در استنتاج بپرهیزیم یا اینکه فکر می‌کنید باید به تشخیص خود‌، بر مواضع پافشاری کرده و به دیگران القا کنید؟

وی گفت: در شرایطی که نیروهای انقلاب به یکپارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند برخی از موضع‌گیری‌ها تنها باعث ایجاد دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلاب‌ می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.