ائمه جمعه اهل سنت نقده و پیرانشهر اعلام کردند که توجه به اقلیتهای قومی و مذهبی در دولت یازدهم بیشتر شده ، شیعه و سنی برابر از خدمات دولت بهره مند شده اند و تدریس زبان محلی در دانشگاهها خدمت بزرگ دولت روحانی به اقلیت قومی کرد است.

توجه به اقلیتهای قومی و مذهبی در دولت یازدهم بیشتر شده است

امام جمعه اهل سنت و مسول مرکز اسلامی شهرستان نقده در آذربایجان غربی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح دستاوردهای دولت در حوزه اقلیت های قومی و مذهبی گفت: شیعه و سنی به طور برابر از خدمات دولت یازدهم بهره مند شده اند.
ماموستا ابراهیم سرخابی در تشریح اقدامات دولت یازدهم در عملی کردن شعار توجه به اقلیت های مذهبی و قومی افزود: به جرات می توان گفت تمامی روستاها و مناطق دور افتاده شیعه و سنی استان از خدمات مختلف دولت اعم از خدمات رفاهی، درمانی و کشاورزی به طور مساوی برخوردار شده اند.
وی اظهار کرد: اگر چه بسیاری از شعارهای دولت هنوز عملی نشده است ولی علت این امر وجود برخی مشکلات به جای مانده از گذشته است و نباید در چنین برهه ای هیچ کدام از قومیتها دولت را به بدقولی متهم کنند.
مسول مرکز اسلامی نقده در خصوص انتقاد برخی از اهل سنت از عدم به کارگیری اقلیت های قومی و مذهبی در نهادهای مختلف گفت: چنین مسائلی نباید به پای دولت یازدهم نوشته شود چرا که تنگ نظری برخی افراد باعث به وجود آمدن چنین مسائلی می شود.
وی به ضرورت تحکیم روابط شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از حرکتهای مثبت دولت روحانی تلاش برای تقویت روابط شیعیان و اهل سنت است.
ماموستا سرخابی ادامه داد: با توجه به شرارتهای به وجود آمده در منطقه و سعی گروهک های تکفیری برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و به جان هم انداختن آنها، دولت یازدهم با درایت خود تلاش کرده است که روابط اهل سنت و شیعیان را تقویت کرده و با اتحاد و یکپارچگی مانع تفرقه افکنی استکبار جهانی و نوکران آنها شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان پیرانشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در تشریح اقدمات دولت یازدهم در خصوص اهل سنت گفت: تدریس زبان محلی در دانشگاهها خدمت بزرگ دولت روحانی به اقلیت های قومی کرد و نشان دهنده عمل به وعده های انتخاباتی است.
ماموستا مصطفی محمودی افزود: دولت تدبیر و امید با این اقدام خود امیدی دوباره به قومیتها داده و ثابت کرد همچنان بر شعارهای انتخاباتی خود پایبند است.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم خدمات شایسته ای به مردم کرد کرده و از زمان آغاز به کار تاکنون برای فقرزدایی و برقراری عدالت اجتماعی در میان این خطه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.
امام جمعه شهرستان پیرانشهر با بیان اینکه عدالت محوری و پرهیز از تبعیض، اولویت اصلی نظام است و نظام جمهورس اسلامی تاکنون تفاوتی میان قومیتها قائل نشده است، گفت: دولت روحانی برای تامین زندگی راحت و رفع مشکلات اهل تسنن تلاش کرده و می کند و حاصل این زحمات را در روستاها و نقاط مختلف کردنشین به وضوح می توان دید.
ماموستا محمودی ادامه داد: متاسفانه دشمنان داخلی و خارجی برای جداساختن قومیت ها به خصوص کردها از بدنه نظام و کشور دست به توطئه های مختلفی زده و سعی می کنند به مردم القاء کنند که دولت روحانی و جمهوری اسلامی خدمتی به این قشر از جامعه نکرده و نمی کند.
وی به سفر اخیر رییس جمهوری به کردستان اشاره کرد و افزود: نتایج سفر دکتر روحانی به استان کردستان گواه روشنی بر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به کردهاست.
امام جمعه پیرانشهر اضافه کرد: دولت روحانی به طور کامل در مسیر فرمایش رهبری حرکت می کند و بر همین اساس توجه به رفاه و آسایش مردم کرد از برنامه های اساسی این دولت است.
به گزارش ایرنا ، شهرستان نَقَده یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی است که در 95 کیلومتری جنوب شرق ارومیه واقع شده و حدود 120 هزار نفر جمعیت دارد و تعدادی اهالی این شهرستان را اقلیت کرد اهل تسنن و اکثریت جمعیت شهرستان را آذری های ترک زبان شیعه تشکیل می دهند.
شهرستان پیرانشهر یکی از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی است که 70 هزار نفر جمعیت دارد و اغلب ساکنان آن را برادران اهل تسنن کرد تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.