گروه هنر- طیبه مروت: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح فاز اول تئاتر شهر در هفته دولت خبر داد.

 فاز اول تئاتر شهر  در هفته دولت افتتاح می‌شود

 

حسین نوش آبادی در نشست خبری هفتگی خود، با اعلام این خبر، گفت: تابستان امسال آخرین زمان بازسازی بزرگترین تالار هنری کشوراست.

وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود برای بازسازی تالار تئاتر شهر اظهار داشت: علت تأخیر در افتتاح «تئاتر شهر» وجود مشکلاتی چون تعلل پیمانکار و کمبود اعتبارات بود که خوشبختانه در حال حل و فصل است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای یپیشرفت کار به پیمانکاراعلام شد، در صورتی که نتواند کار را در موقع مقرر به سرانجام برساند و پروژه به افتتاح نرسد، از ادامه کار خلع ید خواهد شد و علاوه براین خسارت نیز گرفته می‌شود.

نوش آبادی در ادامه تأکید کرد: با توجه به این شرایط تعیین شده، کار با جدیت و سرعت در حال پیگیری است. وی در بخش دیگری از این نشست خبری خبر مربوط مجوز نشر ترانه «عرب کُش» را تکذیب کرد و گفت: هر اثری که در راستای تفرقه افکنی بین قومیتها و مذاهب در کشور باشد، مورد تأیید وزارت ارشاد نیست و محکوم است. سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبری هم از «صندوق اعتباری هنر» داد و گفت: صندوق اعتباری هنر، با ظرفیت جدید و امکانات بخش غیر دولتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نوش آبادی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 17 هزار نفر عضو این صندوق شده اند،گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان نیمه اول سال جاری این تعداد به 40 هزار نفر برسد. وی از سیاست های آینده صندوق اعتباری هنر نیز سخن گفت و اظهارداشت: در آینده نزدیک همه کسانی را که دارای هویت فرهنگی و هنری هستند، به عضویت صندوق در خواهند آمد.

نوش آبادی مزایای صندوق اعتباری هنر را شامل بیمه تکمیلی هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران، اعطای وام بلاعوض به واجدین شرایط و بیماران خاص و... عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای رفع مشکلات رفاهی جامعه هنری و فرهنگی کشور است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آقای ایوبی در اظهار نظری در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر آمادگی برای بازگشت بهمن قبادی(سازنده فصل کرگدن) و فیلمسازی او در داخل کشور، ارایه کرده است، آیا این موضوع با مواضع وزارت ارشاد هماهنگ است، گفت: این مطلب را از شخص آقای ایوبی رئیس سازمان جویا شوید که با چه دلیل و استناد به چه نکته‌هایی این مطلب را عنوان کرده است. اما سیاست رسمی ارشاد جذب هنرمندان نویسندگان و نخبگانی است که با سیاستهای نظام مشکلی نداشته باشند و یا با گروهک های معاند جمهوری اسلامی همکاری نداشته باشند، بلکه به دلایل مختلف فاصله گرفته‌اند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.