مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه ایجاد مرکز جامع بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه را یک ضرورت ویژه برشمرد که مدیریت ارشد استان با جدیت آن را دنبال می کند.

ایجاد مرکز جامع بیماران خاص و صعب‌العلاج ضروری است

به گزارش ایسنا، مجتبی قبادی در اولین جلسه کمیته بیماران خاص و صعب العلاج استان اظهار کرد: با هماهنگی به عمل آمده بزودی زمین مناسب برای ایجاد این مرکز مشخص می شود و از طریق دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بنیاد امور بیماریهای خاص قرار می گیرد تا این بنیاد با توجه به اعلام آمادگی قبلی نسبت به ساخت این مرکز اقدام کند.

 

وی افزود: ارایه خدمات مطلوب پزشکی و به حداقل ممکن رساندن هزینه های درمان برای افراد دارای بیماری های خاص و صعب العلاج یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت است و تاکنون در این زمینه گام های ارزشمندی برداشته است.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم حل مشکلات پوشش بیمه‌ای بیماران خاص گفت: هم اکنون برخی از این بیماران مشکلاتی در زمینه پوشش بیمه‌ای داروهای مصرفی دارند که با هماهنگی صورت گرفته در تلاش هستیم این مشکلات هر چه سریعتر مرتفع شود.

 

قبادی در ادامه با اشاره به کمک خیرین و گروه های مردم نهاد به بیماران خاص اظهار کرد: اغلب بیماران از این سبدهای حمایتی که توسط خیرین و سازمانهای مردم نهاد ارایه می شود، اطلاع چندانی ندارند که در این زمینه باید اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم دریافت مجوزهای قانونی برای برگزاری هرگونه مراسم گلریزان در حوزه سلامت اظهار کرد: کرمانشاهی ها مردمانی خیر و انسان دوست هستند و برای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج همیشه پیش قدم بوده اند، ولی برگزاری مراسم های گلریزان باید به شکلی صورت گیرد که به این اعتماد عمومی کوچکترین خدشه ای وارد نشود.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه معمولاً بخش قابل توجهی از منابع مالی گروه های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت از طریق برگزاری مراسم گلریزان تأمین می شود، خاطرنشان کرد: البته این کار باید پس از دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح صورت گیرد و هیچ گروهی حق ندارد به شکل مجزا به برگزاری چنین برنامه هایی اقدام کند.

 

قبادی ادامه داد: همچنین طبق قانون این گروه ها باید هر ساله چرخش مالی خود را جهت بررسی به مراجع ذیصلاح ارایه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.