قدس آنلاین یزد - رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولهای بنیادی اظهار امیدواری کرد : فعالان این حوزه با همکاری یکدیگر نقش بسزایی در پیشرفت علم سلولهای بنیادی بازساختی در سطح بین المللی و در سطح استان یزد داشته باشند.

یزد؛ پیشرو در علم پزشکی

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولهای بنیادی  معاونت علم و فناوری رییس جمهوری هدف از سفر به استان یزد را تشکیل اولین جلسه شورای عالی توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا فعالان این حوزه با همکاری یکدیگر نقش بسزایی در پیشرفت علم سلولهای بنیادی بازساختی در سطح بین المللی و در سطح استان داشته باشند.

امیر علی حمیدیه همچنین در باره جایگاه علوم و فناوری های نوین در آینده پزشکی گفت: وقوع یک انقلاب پزشکی در راه است و در سالهای آینده با استفاده از سلولهای بنیادی و مهندسی بافت،بسیاری از بیماری های لاعلاج و صعب العلاج،قابل درمان خواهند بود که طبیعتا این امر بر کیفیت زندگی و افزایش طول عمر تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت و زمینه خودکفایی کشور در درمان این بیماریها را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: استان یزد در زمینه علم پزشکی جزء استان های پیشرو است و در حوزه سلولهای بنیادی نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است و ضروری است تا پزشکان و فعالان این حوزه،با همکاری یکدیگر جهش فوق العاده ای در این زمینه بوجود آورند.

حمیدیه همچنین در خصوص زمینه های حمایت این معاونت ازدانشگاه گفت: مهمترین مسئله‌ در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان،ترغیب دانشگاه جهت تاسیس شرکت های دانش بنیان و بازساختی است که با راه اندازی این شرکتها،حمایت های مادی و معنوی ستاد سلولهای بنیادی از متخصصین این حوزه بعمل خواهد آمد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.