یکی از مراجع عالیقدر تقلید شیعه گفت: جشنواره بین المللی فرهنگی -هنری امام رضا (ع) باید مبین کرامات رضوی باشد.

جشنواره امام رضا (ع) باید مبین کرامات رضوی باشد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع)، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با مدیرعامل این بنیاد و دبیر جشنواره مزبور در مشهد اظهار کرد: جشنواره امام رضا (ع) باید پاک و متناسب با جایگاه و شان آن حضرت برگزار شود و کرامات رضوی در قالب های زیبا و هنرمندانه تبیین گردد.
وی افزود: باید مراقب بود تا چنین رویداد فرهنگی بزرگ در معرض آسیب مسائل تاریخی و اجتماعی قرار نگیرد و همه ظرفیتهای فرهنگی در خدمت این جشنواره قرار گیرد تا آنچه در شان حضرت امام رضا (ع) است ادا شود.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ظرافیت های شعری و ادای دین شاعران مختلف به ساحت قدسی حضرت امام رضا (ع) گفت: باید در کنار نشر اشعار شاعران معاصر به شعر رضوی در کلام بزرگان شعر هم توجه کرد و آن را به گوش مخاطب رساند.
آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: صفا و صمیمیت باید در رفتار برگزار کنندگان و میهمانان جشنواره امام رضا (ع) متجلی شود تا مردم به این ساحت نورانی در شعاع آثار آن علاقمند شوند.
این مرجع عالیقدر شیعه نسبت به احتمال بروز مطالب وهن آلود در جشنواره امام رضا (ع) هشدار داد و گفت: باید مراقب بود مسائل وهن آلود به این کار عظیم و با دستاوردهای بزرگ، آسیب نرساند زیرا جشنواره ای با این گستردگی جغرافیایی و فراوانی رویکردها، افتخاری برای ارادتمندان اهل بیت (ع) است و این افتخار باید در تاریخ ماندگار شود.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بیان کرد: باید از همه ابعاد هنر به شکل شایسته و جریان ساز استفاده شود تا افراد سالم و صاحب هنر به عرضه جشنواره امام رضا (ع) ورود و ادای دین کنند.
این مرجع تقلید خطاب به دست اندرکاران و شرکت کنندگان جشنواره امام رضا (ع) گفت: هر قدمی که برمی دارید، هر قلمی که می زنید، هر حرفی را که می نویسید حتی اگر ظاهر کوچکی داشته باشد در این ساحت، بزرگ و صاحب حرمت است.
وی تاکید کرد: باید مراقب اعمال بود و ریزه خواری سفره حضرت امام رضا (ع) را فرصت و سعادتی بزرگ دانست که بستر ساز سعادت انسانی می باشد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از جشنواره امام رضا (ع)، این رویداد فرهنگی را مبدا دهه کرامت دانست و گفت: این جشنواره هم در تقویم رسمی و هم در تقویم ذهن و فکر مردم دارای جایگاه قابل احترام است.
سید جواد جعفری با اشاره به برنامه های طراحی شده برای جشنواره امام رضا (ع) افزود: این جشنواره باید بتواند بیش از گذشته به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) ادای دین کند.
سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) طی دهه کرامت در 31 استان ایران و 79 کشور جهان در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.