معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس دستورالعملی که تنظیم شده است واگن های بیش از ۵۵ سال عمر اجازه سیر در خطوط ریلی کشور را ندارند.

واگن های بیش از ۵۵ سال عمر اجازه سیر در خطوط ریلی ندارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، بابک احمدی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری مجدد از خط تولید ریل باس شرکت ایریکو در شهرستان ابهر در جمع خبرنگاران افزود: واگن هایی که بیش از 45 سال عمر دارند مشمول بازسازی سنگین می شوند و واگن هایی که بیش از 30 سال عمر دارند اگر بازسازی شوند می توانند تا عمر 45 سال در مسیرهای ریلی سیر کند.

وی عمر متوسط واگن های ریلی کشور را 29 سال بیان کرد و افزود: باید این رقم به 15 یا 16 سال برسد.
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: قبلا واگن های تحت استاندارد قوس بودند و در کشورهای مشترک المنافع سیر می کردند و از سرخس وارد ایران شده و جهت بار ترانزیتی به بندر شهید رجایی می رفتند.
احمدی ادامه داد: ولی واگن های ایرانی اجازه نداشتند از مرز سرخس وارد ترکمنستان و کشورهای مشترک المنافع شوند.
وی افزود: تاکنون این وضع ادامه داشته است و بر اساس توافق به عمل آمده، قرار شده است واگن های ایرانی نیز در خاک ترکمنستان حرکت کنند.
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با کشور ترکمنستان مرز ریلی دارد که علاوه بر این مرز جدید اینجه برون نیز می باشد که چند ماه قبل به بهره برداری رسیده است.
احمدی تاکید کرد: قرار است با پیگیری های معاون بهره برداری راه آهن مجوز سیر در کل کشورهای cis را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: برای ارتباط ریلی با کشورهای غربی مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر از مرز رازی ترانزیت وجود دارد و واگن ها از طریق ترکیه در تردد هستند.
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در خصوص ارتباط ریلی با عراق مشکلاتی زیرساختی وجود دارد اما به لحاظ مقررات مشکلی نیست.
احمدی اظهارکرد: برای سیر در کشورهای مشترک المنافع مشکلات مقرراتی داشتیم و آنها ورود واگن های ایرانی را نمی پذیرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.