۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 303953

نشان حرم امام رضا (ع) سینه فرزند شهید مدافع حرم حضرت زینب (ع) را مزین کرد

نشان حرم رضوی بر سینه مدافع حرم مرندی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، همزمان با مراسم جشن ازدواج زوج های تبریزی ، عقد نمادین امیر عبدالهی فرزند شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) و همسرشان توسط مبلغان کاروان رضوی خوانده شد.

پس از اجرای خطبه عقد نشان حرم امام رضا (ع) سینه فرزند شهید مدافع حرم حضرت زینب (ع) را مزین کرد.

جسم مطهر شهید عبدالهی که در دفاع از حرم حضرت زینب (س)و حضرت رقیه (س) به افتخار شهادت رسیده از 6 ماه پیشین به کشور باز نگشته است.

 زندگی با گذشت زیباست
خادم حرم حضرت امام رضا (ع) گفت: از دیدگاه امام رضا (ع) زندگی زیبا خواهد بود که با گذشت در خانواده همراه باشد.
مقدم زاده از خادمان حرم رضوی در مراسم جشن ازدواج آسان زوج های تبریزی با بیان اینکه رواق ویژه به نام شیخ طوسی برای عقد ازدواج جوانان در نظر گرفته شده گفت: آرزوی ما حضور تمام زوجهای جوان علاقمند در این رواق مطهر است و امروز نیز در تبریز جشن زوجهای جوان در دهه کرامت و با عطر حرم امام رضا (ع) برگزار می شود و با ابتکار کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی پرچم بر افراشته شده در گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را به این مراسم آورده ایم تا شما جوانان خود را در حرم ایشان احساس کنید.
وی در ادامه با اشاره به زندگی شایسته از منظر امام علی ابن موسی الرضا (ع) گفت: از دیدگاه آن حضرت زندگی زیبا خواهد بود که با گذشت همراه بوده و با سرزنش و خرده گیری همراه نباشد.

 جشن زوج های جوان با عطر رضوی در تبریز برگزار شد

همزمان با دهه کرامت جشن زوج های جوان تبریزی با حضور کاروان رضوی در تبریز برگزار شد.

شهر تبریز در دومین روز از میزبانی خود از خادمان حرم حضرت شمس الشموس ، امام رضا (ع) شاهد برپایی جشن معنوی و با شکوه زوج های جوان تبریزی بود که به برکت کاروان زیر سایه خورشید گردهم آمده بودند.

این مراسم با هدف تجلیل از زوج های عامل سبک ازدواج برگزار گردید و زوج هایی به این همایش دعوت شده بودند که ازدواج خود را با شیوه های آسان و کم هزینه برگزار کرده بودند.

 حجت الاسلام مختار زاده ، مبلغ کاروان رضوی در این برنامه با اشاره به برنامه های زیر سایه خورشید عنوان کرد: در حال حاضر برنامه های زیر سایه خورشید علاوه بر داخل کشور در نقاط مختلف جهان نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به کرامات معنوی امام رضا (ع) بیان کرد: در روایات آمده که هر کس به زیارت امام رضا (ع) مشرف شود سه حاجت وی روا می شود و این امر تجربه شده است.

حضرتی ، عضو شورای اسلامی شهر تبریز و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا نیز در این مراسم با بیان اینکه کشورمان در سایه تهاجم فرهنگی گسترده قرار دارد گفت: یکی از اهداف دشمنان تزلزل خانواده ها است و سبک زندگی ما دچار تغییراتی شده و دشمن تلاش دارند تا خانواده ها را متلاشی کنند.

حضرتی طلاق عاطفی در خانواده ها را یکی از آسیبهای مهم فرا روی خانواده های امروزی دانست و عنوان کرد: خانوادها زیر یک سقف زندگی می کنند اما ارتباط عاطفی آنان قطع شده است.

وی با بیان اینکه امروز آسایش در خانواده ها کم رنگ شده یادآور شد: هرچند امکانات زندگی گسترش یافته اما شاهد کاهش آسایش و آرامش روحی و روانی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: احترام به همدیگر و دیگر اعضای خانواده ضروری است و زوج ها به خانواده های طرفین احترام بگذارند و باید به خواسته های همدیگر ارزش بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتماد به نفس موجب اعمال جراحی های زیبایی متعدد و بی فایده و غیر ضروری شده یادآور شد: ایفای نقش های زوجین در زمینه های مختلف ضروری است و مردها و زنان نباید شخصیت متضاد پیدا کنند.

نشان رضوی به مسئولان کشوری و استانی در تبریز رسید

 نشان رضوی به سه تن از مسئولان کشوری ، استانی و عضو شورای اسلامی شهر تبریز اهدا شد.

صمدیان ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ، اسماعیلی مدیر عامل صندوق ملی توسعه کشور و خانم حضرتی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز امروز مفتخر به دریافت نشان رضوی از دست خادمان حرم امام رضا (ع) شدند.

این برنامه در حاشیه مراسم جشن ازدواج زوجهای جوان تبریزی صورت گرفت.

 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.