رئیس پیشین مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اعتراضات مسمانان پس از آتش‌زدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها گفت: اگر مسلمانان ادامه حرکت آن زمان را در پیش می‌گرفتند، امروز شاهد آزادی این مسجد عظیم‌الشان بودیم.

جنبش مسلمانان باید تا آزادی مسجدالاقصی ادامه یابد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی با اشاره به روز جهانی مساجد و بزرگداشت این روز گفت: به آتش کشیدن بخش عظیمی از مسجد الاقصی در سال 1348 از سوی رژیم غاصب و سفاک اسراییل حادثه دردناکی بود که دل‌های مسلمانان را داغدار کرد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا بود که موجی از اعتراض در دفاع از مسجدالاقصی شکل گرفت و بنا بود این حرکت با مشارکت سازمان کنفرانس اسلامی ادامه پیدا کند که با مشارکت برخی از حاکمان آن زمان از جمله شاه مخلوع ایران، این حرکت خنثی شد و اجازه داده نشد این حرکتی که شکل گرفته بود، به وظیفه خود عمل کند و به پیش رود.

 

وی اساس تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی را بر همین پایه عنوان و اظهار کرد: در حقیقت این سازمان برای دفاع از مسجدالاقصی و حفظ حرمت آن شکل گرفت که با کمال تاسف به دلیل مشارکت برخی وابستگان به آمریکا و اسراییل در این نشست‌ها، سازمان به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرد.

 

به گفته ابراهیمی، آن چه در سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد، هفته جهانی مسجد بودّ، اما در مقام عمل تنها یک روز با عنوان «روز جهانی مسجد» نامگذاری شده است که در این روز اقدامات ارزشمندی در کشور از جمله دعوت از میهمانان داخلی و خارجی و مشارکت و همفکری انجام می‌شود.

 

ابراهیمی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا یادآوری این اتفاق در جهان اسلام مهم بوده و روز خاصی به آن اختصاص یافته است، بیان کرد: قطعا مسجد الاقصی از جایگاه بسیار عظیمی در نگاه مسلمانان و سایر ادیان برخوردار است و این مکان مقدس، قبله نخست مسلمین و محل عروج پیامبر اسلام (ص) بود و پس از مسجدالحرام، مسجد الاقصی دومین پایگاه اسلام است و پس از آن مسجد النبی (ص).

 

امام جماعت مسجد الاقصی در محله تهرانپارس اظهار کرد: بنابراین، مسجد الاقصی جزو مهم‌ترین پایگاه‌های جهان اسلام است و در روایات ما جزو یکی از مساجدی است که مورد تاکید قرار گرفته و حتی توصیه شده است افراد از راه‌های دور برای سفر و زیارت این مسجد اهتمام داشته باشند. بنابراین، مسجدالاقصی مکانی است که از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است.

 

وی در ادامه با طرح پیشنهادی مبنی بر بزرگداشت روز جهانی مسجد از سوی کشورهای اسلامی و جهان اسلام تاکید کرد: باید ارزش‌ها و اهمیت و جایگاه مسجدالاقصی حفظ شود و اگر مسلمانان ادامه حرکت آن زمان را در پیش می‌گرفتند، امروز شاهد آزادی این مسجد عظیم‌الشان بودیم و البته امروز نیز باید در روز جهانی مسجد در کشورهای اسلامی بر گام برداشتن آن حرکت قبلی تاکید شود و مسلمانان در این راستا گام بردارند و اذهان مردم را به سوی مسجدالاقصی متوجه کنیم.

 

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید جهان اسلام تمهیدات اساسی را در راستای آزادی این مسجد - که در محاصره رژیم اشغالگر قدس است - بیاندیشند و حرکت در این راستا وظیفه همه مسلمان‌هاست که باید به توصیه امام خمینی(ره) عمل کرده و قدس را از شرّ صهیونیست‌های غاصب نجات دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.