مردم پرو در اعتراض به برنامه‌ریزی برای ورود بیش از ۳۰۰۰ پرسنل ارتش آمریکا به این کشور و تداوم مداخله نظامی آمریکا در کشورشان تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم پرو علیه حضور نظامی آمریکا در کشورشان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، راهپیمایی معترضان پرویی در اعتراض به ورود بیش از 3000 نظامی آمریکایی به این کشور از میدان سان مارتین در مرکز شهر لیما، پایتخت پرو آغاز شد و پس از آن معترضان به سمت سفارت آمریکا در این شهر راهپیمایی کردند.

 

تظاهرکنندگان به تصمیم دولت پرو برای اجازه دادن به آمریکا به منظور اعزام 3200 سرباز مسلح به همراه سلاح‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها و دیگر تجهیزات آمریکایی به کشورشان معترض بودند. بر اساس گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، برنامه ریزی شده تا این سربازان آمریکایی به همراه تجهیزاتشان یکم سپتامبر وارد پرو شوند.

 

به رغم موافقت پارلمان پرو با این حضور نظامی آمریکا، معترضان در پایتخت این کشور این اقدام را حمله به منفعت و حاکمیت ملی پرو دانسته و محکوم کردند.

گوستاوو اسپینوزا، رئیس مرکز مطالعات مارکسیستی در دانشگاه "خوزه مارتی" شهر لیمای پرو اظهار کرد، آمریکا در حال تغییر دادن توجه عملیات‌های نظامی خود از خاورمیانه به آمریکای لاتین است تا به این ترتیب از منافع شرکتهای بزرگ امپریالیستی دفاع کند.

 

اسپینوزا در مصاحبه با رادیو دل سور پرو گفت، با حضور نظامی آمریکا در پرو این مساله در دیگر کشورهای این منطقه نیز ممکن است گسترش یابد.

 

بر اساس گزارشها، 3200 پرسنل ارتش آمریکا تنها به صورت موقت در پرو خواهند بود اما تعدادی دیگر از نظامیان آمریکایی که طی سال جاری میلادی به پرو آمدند، دست کم به مدت 12 ماه در این کشور باقی خواهند ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.