معاون برنامه ریزی نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت در دولت تدبیر و امید زمان صدور مجوزهای گمرکی برای صادرکنندگان و وارد کنندگان کاهش قابل توجهی داشته است.

کاهش قابل توجه زمان صدور مجوزهای گمرکی برای صادرکنندگان در دولت تدبیر وامید

علیرضا گلستانی زاده عصر شنبه درحاشیه نشست با مدیران و اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستان البرز در گفت و گو با ایرنا، افزود: در گذشته در گمرک شاهد معطلی هایی برای واردکننده و صادر کنندگان بودیم. دربحث واردات و صادرات باید اسنادی تهیه می شد و تعدد دستگاه هایی که باید مجوز می دادند نیز زمان طولانی را طلب می کرد. 
گلستانی زاده ادامه داد: در دولت تدبیر و امید باهمکاری دستگاه های اجرایی آسیب شناسی این موضوع مورد توجه قرار گرفت که در این زمینه سامانه هایی برنامه ریزی شد. 
وی اضافه کرد: این سامانه ها پنجره واحد تجاری را در گمرک ایجاد کرد که با الکترونیکی کردن فرآیند مجوزهای گمرکی دوره زمانی بیش از 20 روز به سه روز کاهش یافت. 
این مسوول اظهار کرد: هنوز پیوندهای سامانه ها با دستگاه های مجوز دهنده برقرار نشده که امیدواریم درآینده نزدیک با پیوند زدن سامانه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت بتوانیم این دوره زمانی مجوزها را هم از طریق فرایند الکترونیکی کاهش دهیم و فرصت زمانی معطلی صادرات و واردات را به حداقل برسانیم. 
وی در ادامه پوشاک و گوشی تلفن همراه را بیشترین اقلام قاچاق کالا دانست، گفت: سایر اقلام قاچاق شامل لوازم خانگی، آرایشی، داروهای بدنسازی هستند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.