دلارام عظیمی: شاید این دوره از رقابتهای لالیگا غیرقابل پیش بینی ترین دوره این رقابتها در سالهای اخیر باشد.

 غیرقابل پیش بینی ترین لالیگای تاریخ

 حداقل نتایج کسب شده توسط تیمها در بازی های پیش فصل چنین چشم اندازی برای این رقابتها ترسیم کرده است. برای اینکه رئال مادرید و بارسلونا آن اقتدار همیشگی را در این بازی های تدارکاتی نداشتند.

خریدهای زیاد اتلتیکو مادرید و سویا در بازار نقل وانتقالات و سپس والنسیا و ویارئال نشان می‌دهد که رقابت برای کسب عنوان قهرمانی داغ تر از همیشه خواهد بود و برخلاف سالهای قبل بیش از دو تیم برای قهرمانی انگیزه دارند. شاید تنها به این شیوه بتوان بر سلطه ده سال اخیر رئال و بارسلونا که جام قهرمانی های لیگ را تنها یک بار به اتلتیکو واگذار کرده‌اند، پایان داد.

 

    مشکلات رئال

تیمهای مدعی همیشگی البته در بهترین شرایط به سر می‌برند. رئال رافا بنیتس نشان داده که در حال بازسازی است و در پنج بازی پیش فصل چهارگل زده است؛ ضمن اینکه پست فعلی گرت بیل همچنان انتقادهای زیادی را به مربی سابق ناپولی باعث می‌شود. در نظرسنجی آخر مارکا حتی خیلی ها گفته اند که او را درترکیب یازده نفره تیم مناسب نمی دانند. همچون هرسال انتظار می‌رفت که رئال یک خرید بزرگ در بازار داشته باشد. اگرچه دنیلو و کواچویچ تضمینی برای آینده هستند، ولی مسلماً آنها بازیکنانی نخواهند بود که هواداران رئال از فلورنتینو پرس در بازار تابستان انتظار داشتند. شاید داوید دخئا همین روزها راهی برنابئو شود. با این حال ورود او مشکلات خط حمله تیم را حل نمی کند. اگر کریس رونالدو آمار گلزنی سابق را نداشته باشد، رئال رافا مشکلات زیادی در گلزنی خواهد داشت.

     بارسا بدون خط دفاعی

دومین سال لوئیس انریکه در بارسلونا با شیرینی و تلخی شروع شد. آنها چهارمین عنوان قهرمان سال یعنی سوپرجام اروپا را برابر سویا کسب کردند، ولی مقابل بیلبائو در سوپرجام اسپانیا شکست سنگینی پذیرا شدند. نه گل خورده در سه مسابقه رسمی آخر این تیم زنگ خطر را برای بنیتس به صدا درآورد. محرومیت پیکه به طور حتم در چهارهفته نخست احساس خواهد شد و البته نباید فراموش کرد که در سومین هفته لیگ بارسا با یکی از دو رقیب اصلی اش یعنی اتلتیکو مادرید روبه‌رو می‌شود. جدایی پدرو و رفتن او به چلسی هم گزینه های انریکه در خط حمله را کاهش می‌دهد؛ البته کاتالونیایی ها همیشه می‌توانند روی مثلث خط حمله خود حساب کنند، ولی اینکه این تیم باید تا ژانویه صبر کند تا بتواند از آردا توران و الیکس ویدال در ترکیب خود بهره مند شود، مسلماً برای بارسا در کورس رقابت مشکلاتی ایجاد می‌کند.

 

    مدعیان ناشناس

رقبای اصلی دو غول مدعی در بازار این فصل خود را تقویت کردند تا در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا با اقتدار کامل به میدان روند. اتلتیکو به رغم جدایی آردا، روی بازگشت فلیپه لوئیس و دو خرید خوش آتیه خود یعنی ویه تو و کاراسکو حساب می‌کند؛ ضمن اینکه ساویچ هم از فیورنتینا آمده است و اینکه بزرگ ترین خرید سیمئونه دراین فصل جسکون مارتینس از پورتو بود. ال چولو دوست دارد دوباره شوخی دو سال پیش خود را با بزرگان لالیگا تکرار کند. او آن سال در حالی که هیچ کس انتظارش را نداشت قهرمان لیگ شده بود. سویای اونای امری هم دراین مدت بی‌کار نماند. بعد از دو فصل قهرمانی پیاپی در لیگ اروپا امسال آنها در چمپیونزلیگ حضور دارند و این تیم برای تثبیت جایگاهش و حضور دوباره در رقابتهای اروپایی فصل بعد پا به لیگ گذاشته است. انتقال باکا به میلان با بازگشت فرناندو یورنته به اسپانیا جبران می‌شود. ایموبیله هم باید بعد از یک افت محسوس در دورتموند انتظارها را برآورده کند. شکی نیست که سویا یکی ازمدعیان لیگ امسال خواهد بود.

 

    شگفتی سازهای احتمالی

ازجمله تیمهایی که امسال در رتبه های بالای جدول می‌ایستند، می‌توان به والنسیا و ویارئال اشاره کرد. هردو تیم می‌توانند روی بازگشت مهاجمان اسپانیایی سابق خود که در انگلیس اقبال خاصی نداشتند  حساب کنند؛ نگردو برای والنسیا و سولدادو برای ویارئال. والنسیا همه کار برای تکرار عملکرد فصل گذشته انجام می‌دهد و البته رقابت در این فصل تا حدی فشرده شده است.

 

    تیم های دیگر

در بین تیمهای رده دومی که البته همه آنها قادر به خلق شگفتی هستند، نام اتلتیک بیلبائو، مالاگا، اسپانیول و بتیس به چشم می‌خورد. سلتا و دپورتیوو را هم باید به این جمع افزود.

 

    شانس های سقوط

تیمهایی هم که احتمالاً در پایان فصل سقوط می‌کنند، لاس پالماس و اسپورتینگ خیخون و ایبار هستند. اسپورتینگ که اولین بازی فصل را امروز با رئال انجام می‌دهد، شاید نسبت به بقیه تیمها یک قدم جلوتر باشد، بخصوص که تیم جزایرقناری که بعد از 13 سال به لالیگا برگشته، در لیگا آدلانته تیم خوبی نشان داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.