وزیر بهداشت گفت: بیمه‌ها یکبار برای همیشه، قیمت تمام شده بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را تعیین کنند.

هاشمی:بیمه‌ها قیمت تمام شده هزینه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را تعیین کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم روز پزشک که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد، در خصوص بیمه‌ها و بیمارستان‌های دولتی اظهار کرد: بیمه‌ها یکبار برای همیشه، قیمت تمام شده بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را تعیین کنند. بیمارستان‌های دولتی و خصوصی توسط پزشکان احداث شده است و کار در این بخش به صرفه نیست.

 
وی افزود: بیمارستان‌های دولتی هنوز هم زیان ده هستند. در صورتی که بتوانیم هزینه‌های تمام شده بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را تعیین کنیم و دولت و مجلس در این زمینه اقدام کنند، می‌توان به سرمایه گذاری کشورهای خارجی در این امر امیدوار بود، اما با اعداد و ارقام مندرج در بودجه سلامت کشور و سهم بیمه‌ها در پرداخت به بیمارستان‌های دولتی، امکان سرمایه گذاری کشورهای خارجی در این زمینه وجود ندارد.
 
وزیر بهداشت با اشاره به سفر روز گذشته خود به قم و توصیه آیات عظام به وی بیان کرد: به حرف هایی که پشت سر شما و جامعه پزشکی زده می‌شود، توجه نکنید. بزرگترین افتخار پزشکان این است، که صمیمی‌ترین رابطه را با مردم دارند. مشکلات زیاد مردم را بپذیریم و بدانیم که آه و ناله آنها در هنگام بیماری موثر خواهد بود. سرکشی و کمک به بیماران، همان عبادت محسوب می شود و کار پزشکان در این زمینه بسیار ارزشمند است.
 
هاشمی تصریح کرد: استقبال دولت جدید از رسیدگی به حوزه سلامت فرصتی است، که امکان دارد، دیگر تکرار نشود. دولت با وجود مشکلات اقتصادی فراوانی که دارد، به حوزه بهداشت و سلامت جامعه اهمیت می‌دهد و با نگاهی خاص به این حوزه می‌نگرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.