قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش زائر سراهای ارزان و با کیفیت در کشور گفت: در شهرداری تبریز تصویب کرده ایم که زائرسرایی را در شهر مشهد ایجاد کنیم.

طنین عطر رضوی در آذربایجان/وسعت معنوی حرم امام رضا (ع) یک میلیون کیلومتر می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  امروز کاروان رضوی زیر سایه خورشید با حضور در جمع اعضای شورای شهر ضمندیدار با اعضای شورا نشان خادمی حرم را به آنها کردند.

صادق نجفی ،  شهردار تبریز در این دیدار  با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش زائر سراها در کشور گفت: در شهرداری تبریز تصویب کرده ایم که زائرسرایی را در شهر مشهد ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: زمین این زائر سرا خریداری شده است و در یکی از ایام ها کلنگ زنی خواهد شد.

وی هدف از ایجاد این زائر سرا را راحتی مردم آذربایجان در زمان مسافرت به شهر مشهد عنوان کرد و افزود: با احداث این زائر سرا مردم آذربایجان هنگام مسافرت به شهر مشهد می توانند در این زائر سرا اقامت کنند.

شهردار تبریز تصریح کرد: وسعت زمین این زائر سرا 1000 متر بوده و در فاصله 3 کیلومتری از حرم ساخته خواهد شد.

وی با اشاره علاقه خاص مردم تبریز به امام رضا (ع) گفت: تبریز یکی از صحن های حرم امام رضا (ع) می باشد و همواره در خدمت آن امام همام هستیم.

 

 

 

شورای اسلامی شهر تبریز پیشتاز ترویج فرهنگ رضوی بوده است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای اسلامی شهر تبریز پیشتاز ترویج فرهنگ رضوی بوده  وهمواره از حرکتهای مذهبی و دینی  حمایت کرده است.

اکرم حضرتی ، امروز در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید از شورای اسلامی شهر تبریز حضور خادمان رضوی را یک فرصت ارزشمند معنوی و فرهنگی برای تبریز و آذربایجان شرقی برشمرد.

وی با تاکید بر تبعات مثبت حرکتهای فرهنگی کاروان رضوی در چند سال گذشته بیان کرد: برای ایجاد فضای معنوی و رضوی آمادگی کامل داریم تا از طرف شورای اسلامی شهر اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای اسلامی شهر تبریز پیشتاز ترویج فرهنگ رضوی بوده  وهمواره از حرکتهای مذهبی و دینی  حمایت کرده است.

همچنین در ادامه این صلوات خاصه امام رضا (ع) قرائت  و مداحی توسط خادمان رضوی در صحن شورای اسلامی شهر تبریز انجام شد.

 

 

 

تجلیل شورای اسلامی شهر تبریز از رئیس کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی

شورای اسلامی شهر تبریز از رئیس کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی به واسطه خدمات فرهنگی و مذهبی تجلیل کرد.

جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور کاروان رضوی عطر آگین شد و خادمان حضرت ثامن الحجج با حضور در این جلسه ضمن مداحی و  اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی حال و هوایی رضوی به جلسه بخشیدند و بر گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و تقویت فرهنگ شورایی اسلامی تاکید کردند.

همچنین در این جلسه سعید مطلبی ، رئیس کانون جوانان رضوی آذربایجان شرقی به واسطه خدمات فرهنگی و مذهبی مورد تجلیل شورای اسلامی شهر تبریز قرارگرفت.

وی همچنین به واسطه فعالیت در زمینه ارتقای فرهنگ رضوی در جامعه و مدیریت برنامه های کاروان زیر سایه خورشید مورد تقدیر ویژه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و کمیسیون فرهنگی این شورا قرار گرفت.

درلوح تقدیری که به همین مناسبت به وی اهداء شد توفیقات الهی برای ادامه مسیر رضوی برای وی از درگاه ایزد منان مسئلت شده است.

 

 

وسعت معنوی حرم امام رضا (ع) یک میلیون کیلومتر می شود

خادم حرم رضوی  گفت: وسعت حرم امام رضا(ع) یک میلیون متر مربع می باشد و سعی ما این است که با برگزاری برنامه های زیر سایه خورشید  وسعت حرم را در کل کشور به یک میلیون کیلومتر افزایش دهیم.

 مقدم زاده از خادمین حرم امام رضا (ع) امروز در جمع اعضای شورا به اهداف این کاروان اشاره کرد و افزود: هدف از این برنامه گسترش زیارت از حرم به کل کشور می باشد.

وی ادامه داد: وسعت حرم امام رضا(ع) یک میلیون متر مربع می باشد و سعی ما این است که با برگزاری این برنامه وسعت حرم را در کل کشور به یک میلیون کیلومتر افزایش دهیم.

وی با اشاره به نشانهای اهدا شده به اعضای شورا گفت: این نشان ها علامتی است که شما در شهر خود می توانید به عنوان خادم به مردم شهر خود خدمت کنید.

در ادامه این دیدار خادمین حرم امام رضا (ع) با حضور در دفتر شهردار تبریز در یک نشست صمیمی با شهردار تبریز با قدمت شهر تبریز بیشتر آشنا شدند.

همچنین در ابتدای این دیدارها مداحی با صدای خادمان رضوی انجام شد.

 

 

دیدار کاروان رضوی از جامعه المصطفی تبریز  

کاروان رضوی در چهارمین روز حضور خود در تبریز و آذربایجان شرقی با نماینده آیت الله سیستانی و طلاب جامعه المصطفی دیدار کردند

در ادامه برنامه های کاروان زیر سایه خورشید ،  خادمین حرم امام رضا (ع) به دیدار آیت الله علامی نماینده آیت الله سیستانی رفتند و این دیدار با حضور طلاب جامعه المصطفی تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام بخت آور، مدیر این مرکز علوم اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از حضور خادمان حریم رضوی در جمع طلاب این مجموعه، ابراز داشت: این مجموعه امروز توفیق پیدا کرده است تا از رایحه و عطر حرم رضوی برخوردار شود.

 وی حضور خادمان حریم رضوی را یادآور عظمت، محبت و کرامت حرم رضوی عنوان کرد و گفت: عالمان دینی چراغ راه هدایت جامعه اسلامی هستند، در این میان آیت الله امام خامنه‌ای با درایت و تدبر این کشتی را به پیش می برد.

 

حجت الاسلام بخت آور حضور نماینده آیت الله سیستانی را نیز مغتنم دانست و ابراز داشت: آیت الله سیستانی این عالم جلیل القدر نیز در طوفان های کشور عراق سبب ثبات و عزت شیعیان و مسلمانان کشور عراق است.

 مقدم زاده، از خدام بارگاه رضوی در این مراسم با اشاره به دهه کرامت و آستانه میلاد امام رضا(ع)، گفت: تلاش داشتیم با چنین حرکت هایی در سراسر جهان؛ در بیش از 20 کشور خارجی و در سراسر ایران اسلامی، از رایحه عطر خوش رضوی پر کنیم.

 وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز داشت: توجه و مطیع فرمان امام واجب الاطاعه مورد تأکید روایات است، از این رو طلاب پیروی در عمل و کلام از معصومان و ولایت فقیه را پیشه خود قرار دهند و سعادت خود را در آن بدانند.

طلاب این مدرسه علوم اسلامی بار دیگر با امام مهربانی ها عهد و پیمان وفاداری و تلاش درحوزه علوم دینی بستند.

 طلابی از کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان، قزاقستان در جامعة المصطفی واحد تبریز در حال تدریس می باشند.

خادمان کاروان رضوی دراین محفل به مداحی و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) پرداختند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.