ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور : معتقدیم همزمان با برگزاري پنجاه و سومين جشنواره منطقه اي سينماي جوانان «بينالود» يك دانشگاه بزرگ تصويری در نیشابور به وجود مي‌آيد.

نیشابوریکی از قطب های فیلم وعکس کشور است

به گزارش قدس آنلاین عباس كرخي ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور در این خصوص اظهار کرد: نيشابور در زمينه فرهنگ و هنر سابقه درخشاني دارد و اولين پايتخت ايران بعد از اسلام است ولی پيش از آنكه به داشته‌هايمان در فرهنگ بيانديشيم، بايد در پي فراهم كردن فرصتي براي امكاني باشيم كه اين داشته‌ها با سرعتي هر چه بيشتر و در مسيري هم‌راستاي بافرهنگ دينی  و ملی رشد كنند.

دبير اجرايي پنجاه و سومين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان « بينالود» گفت:  جوانان همه شهرها بايد امكان حضور در رويدادهاي فرهنگي وبه محك گذاشتن دانش و داشته‌هاي خود را داشته باشندو از همين رو اميدواريم برگزاري جشنواره منطقه‌اي و حضور جوانان ساير نقاط كشور در شهر نيشابور، زمينه لازم براي آشنايي جوانان عزيزمان با جنبه‌هاي مختلف دغدغه زندگي‌ يعني هنر و فرهنگ را به وجود آورد.

وی افزود: نیشابوریکی از قطب های فیلم وعکس کشور است وهنرمندان آن دارای مقام های ملی وبین المللی هستندو معتقدیم همزمان با برگزاري پنجاه و سومين جشنواره منطقه اي سينماي جوانان «بينالود» يك دانشگاه بزرگ تصويری در نیشابور به وجود مي‌آيد.

کرخی با اشاره به روند طي شده براي برگزاري اين جشنواره در نيشابور گفت: اولين جرقه‌هاي تصميم براي برگزاري اين جشنواره در بهمن‌ 93 به وجود آمدو پس از موافقت معاون استاندارو  فرماندار نيشابور در افتتاحيه سينما فيروزه اين شهر، فرماندار از حجت‌الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي درخواست برگزاري جشنواره منطقه‌اي فيلم و عكس منطقه شرق كشور در نيشابور را كرد و با اين خواسته وی موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اين مكاتبات بازديد از امكانات نيشابور به جريان افتاد و پس از تأييد انجمن سينماي جوانان ، دبيرخانه پنجاه و سومين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان - بينالود كار خود را آغاز كرد.

ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابوربا اشاره به حمایت  نهادهاي فرهنگي واجرایی نیشابور از اين جشنواره اشاره و عنوان كرد: معاونت استانداری و فرماندار نيشابور ، شهرداري و شورای اسلامی، اردوگاه  کشوری شهيد رجايي ، سينما شهرفيروزه، صنایع  و... ازجمله نهادهاي حامي اين جشنواره هستندولی ما بر اين باور هستيم كه بدون همياري تك‌تك هنرمندان منطقه امكان برگزاري شايسته اين رويداد فرهنگي را نخواهيم داشت  و اميدواريم با مشاركت گرم و صميمي شكل‌گرفته، شاهد هم‌افزايي باشكوه فرهنگي در سطح منطقه باشيم.

دبير اجرايي پنجاه و سومين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان - بينالود درباره جايگاه انجمن سينماي جوانان به‌عنوان يك‌نهاد فرهنگي و هنري در شهر نيشابور گفت: انجمن سينماي جوانان براي خراسان و نيشابور فرصت مناسبي براي پرورش استعدادهاي جوانان است و با كمك انجمن از 24 تا 27 شهريور 94همزمان با برگزاري جشنواره يك دانشگاه بزرگ در زمينه هنر تصوير و سينما به وجود مي‌آيد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.