دبیر همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم الحرام در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم الحرام در سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، داود منافی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: پانزدهمین اجلاس مسئولان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با حضور مدیران استانی این مجمع در ۳۱ استان کشور در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

وی بیان داشت: در این اجلاس یک روزه که همه ساله در روز اول ماه ذی القعده در مشهد مقدس برگزار می‌شود گزارش برنامه‌های استانی توسط مسئولان استانها ارائه شد.

دبیر همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) خاطرنشان کرد: مسئولان حاضر در پانزدهمین همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) طرح‌‎هل و برنامه‌های در رابطه برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم شیرخوارگان حسینی که در نخستین جمعه ماه محرم الحرام برگزار می‌شود ارائه کردند و بهترین تصمیمات در این رابطه گرفته شد.

منافی‌پور تصریح کرد: توجه به مسئله افزایش نسل در سخنرانی‌های مراسم شیرخوارگان حسینی، اجرای صوت نذرنامه واحد در مراسم شیرخوارگان حسینی، برگزاری نشست خبری توسط مسئولان استانی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، تقویت کار تشکیلاتی بین مسئولان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، پیشنهاد برگزاری نشست مسئولان این مجمع، تأکید بر استفاده از ابزار هنر و ابزارهای تبلیغاتی مختلف در برگزاری مراسم شیرخوارگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی تأکید کرد: همچنین توجه بیشتر به معنویت در این مراسم، توجه به مشکلات مالی تولد فرزند در طرح ملی سلامت، انتقاد از عدم تولید مستند از مراسم شیرخوارگان حسینی توسط مسئولان استان‌ها، تأکید بر ارتباط با کودکان در ایام مختلف سال با روش‌های مختلف، پیشنهاد افتتاح کمیته حمایت از کودکان جنگ در کاشان از طرف مسئولان این شهر و پیشنهاد تشرف مسئولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) به محضر مقام معظم رهبری از موارد قابل توجهی بود که در گزارش مسئولان استان‌ها به آن‌ها اشاره شد.

دبیر همایش مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: همایش شیرخوارگان حسینی از سال ۱۳۸۰ آغاز شده و همه ساله این محفل باشکوه در نخستین جمعه ماه محرم الحرام در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال هم پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی را طبق سنت همه ساله خواهیم داشت که این همایش روز جمعه بیست و چهارم مهر ماه سال ۱۳۹۴ (نخستین جمعه ماه محرم الحرام سال ۱۴۳۷ هجری قمری) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.